Używana Mazda 6 (GG/GY) w pigułce. Uważaj, bo to może być zły wybór
Mazda 6 pierwszej generacji przysporzyła wielu użytkownikom sporo kłopotów. Samochód miał awaryjny silnik diesla i ogromne problemy z korozją. Ma swoje zalety, ale jej zakup jest nienajlepszym pomysłem.
25.05.2018 | aktual.: 30.03.2023 10:24
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Roczniki: 2002-2007 (lifting 2005)
Ceny rynkowe: 4000 – 21 000 zł
Awaryjność: wysoka
Koszty eksploatacji: przeciętne
Wersje nadwoziowe: liftback, sedan, kombi
Pojemność bagażnika: liftback 490 l, sedan 500 l, kombi 505 l
Popularne silniki benzynowe Mazdy 6 (GG/GY):
- 1.8 MZR (120 KM)
- 2.0 MZR (141 i 147 KM)
- 2.3 MZR (162 i 166 KM)
Popularne silniki Diesla Mazdy 6 (GG/GY):
- 2.0 MZR-CD (121 KM)
- 2.0 MZR-CD (136 i 143 KM)
Wersje sportowe: Mazda 6 MPS 2.3 MZR (260 KM)
Mazda 6 pierwszej generacji to duży powiew świeżości w gamie japońskiego producenta. Zastąpiła cenioną Mazdę 626, której nie można było wiele zarzucić poza wybitnie konserwatywnym wyglądem. Szóstka zmieniła to o 180 stopni.
Sportowy i atrakcyjny design przyczynił się do zmiany postrzegania marki Mazda. Samochód nie tylko sprawiał wrażenie dynamicznego, ale taki też był. Do tego porządnie wyglądające wnętrze i aż trzy wersje nadwoziowe do wyboru przyciągnęły klientów.
Mazda 6 GG/GY szybko zasłynęła z niezawodności. Jednak po kilku latach wyszło szydło z worka. Skonstruowane samodzielnie diesle 2.0 MZR-CD okazały się fatalne i wadliwe. Jednym z najpoważniejszych problemów był układ smarowania, który spowodował liczne przypadki zacierania się silnika. Co gorsza, po liftingu zmodyfikowany motor dostał filtr DPF, a to kolejny słaby punkt. Elektronika też nie daje spokoju.
Na szczęście silniki benzynowe MZR okazały się bardzo dobre. Nie sprawiają większych problemów. Ale to tak naprawdę jedyny mocny punkt samochodu.
Karoseria okazała się fatalnie zabezpieczona przed korozją, rdza nie przebierała w środkach i atakowała także podłogę. Niektóre egzemplarze najzwyczajniej zgniły. Warto wspomnieć, że Mazda 6 GG/GY bazuje na podwoziu wspólnym z Fordem Fusion, ale nie ma co liczyć na zamienne części z Mondeo tak jak w przypadku Mazdy 3 BK i Forda Focusa MK 2.
Niestety wielowahaczowa zawieszenie Szóstki też nie jest zaletą. Co prawda samochód prowadzi się rewelacyjnie gdy jest sprawny, ale o tę sprawność trzeba walczyć. Po trzy wahacze na przednie i cztery na każde tylne koło plus niezbyt wysoka trwałość dają się we znaki. Do tego przekładnia kierownicza łapie luzy.
Plusem auta jest przyjemne wnętrze, duża funkcjonalność, ładny wygląd i rewelacyjne właściwości jezdne. Jednak eksploatacyjne jest to po prostu nieudany model, jaki trudno polecić za pieniądze, które można wydać lepiej, na inny samochód.
Typowe usterki Mazdy 6 (GH):
- korozja nadwozia, podwozia i uszkodzenia lakieru,
- ryzyko zatarcia silnika 2.0 MZR-CD,
- problemy z DPF po liftingu,
- uszkodzenia kół dwumasowych,
- uszkodzenia wtryskiwaczy,
- awarie czujników silnika,
- szybkie zużywanie się zawieszenia i przekładni kierowniczej,
Czego szukać:
Jeżeli decydujesz się na zakup używanej Mazdy 6 GG/GY, poszukaj egzemplarza nie zardzewiałego i z silnikiem benzynowym.
Czego unikać:
Aut z dieslami, zaniedbanych i z dużą korozją. Najlepiej w ogóle unikać tego modelu.