Tuningowy strzał w dychę - B&B Scirocco R Stufe 3 (2010)
O planach B&B dotyczących Volkswagena Scirocco R mówiło się już w zeszłym roku, ale dopiero w tym roku tuner przygotował ten samochód. Jeden z najładniejszych Volkswagenów imponuje teraz także mocą...
20.10.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:47
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wprowadzenie nowego Scirocco do produkcji było idealnym posunięciem Volkswagena. W najmocniejszej odmianie R sportowy Volkswagen ma pod maską 2-litrowe, 4-cylindrowe serce wspomagane turbosprężarką Borg & Warner K03 pracującą pod ciśnieniem 0,9 bara. Silnik wytwarza moc 265 KM przy 6000 obr./min oraz moment obrotowy 350 Nm przy 2500-5000 obr./min. Ważący 1344 kg (z manualną skrzynią) Scirocco do 100 km/h przyspiesza w równe 6 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
Mieszcząca się w Siegen-Birlenbach firma tuningowa przygotowała trzy pakiety do Scirocco. W najmocniejszym zestawie Stufe 3 w jednostce napędowej pojawiły się nowa turbosprężarka oraz równie nowy system chłodzenia powietrza doładowującego. Oprócz tego B&B zmieniło sterowanie silnikiem i wtryskiwacze paliwa na wydajniejsze. Tuning nie ominął także układu wydechowego – zainstalowano sportowy „wydech”.
Po tych zmianach pod pokrywą silnika drzemią 362 KM mocy oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 480 Nm dostępny przy 2600 obr./min. Scirocco z manualną 6-biegową skrzynią „setkę” osiąga po zaledwie 5,30 s, a rozpędzanie samochodu kończy się przy 280 km/h. Za zwiększenie osiągów tuner każe sobie płacić 8950 euro.
Koszt przeróbek można zwiększyć, instalując sportowe gwintowane zawieszenie, dzięki któremu istnieje możliwość obniżenia auta w zakresie od 50 do 80 mm (cena to 1198 euro). Kolejną okazją do wydania pieniędzy jest układ hamulcowy z przednimi tarczami o średnicy 342 mm i 6-tłoczkowymi zaciskami (4698 euro). Można go jednak założyć pod warunkiem, że samochód porusza się na co najmniej 18-calowych kołach.
A skoro już mowa o kołach, to do Scirocco przygotowano komplety o trzech wzorach. Na zdjęciach widać koła B12 o średnicy 19”. Za cztery felgi z oponami 225/35 R 19 B&B życzy sobie 2998 euro.
Za niecałe 18 tys. euro Scirocco może stać się samochodem nietuzinkowym i do tego bardzo szybkim, nie tracąc przy tym nic a nic na wyglądzie.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: R4
- Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka
- Moc maksymalna: 362 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 182,46 KM/l (seryjny – 133,57 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 480 Nm przy 2600 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napęd: Na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 342 mm, 6-tłoczkowe zaciski
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 310 mm
- Koła przednie: 8,5 x 19\ B12
- Koła tylne: 8,5 x 19\ B12
- Opony przednie: 225/35 R 19
- Opony tylne: 225/35 R 19
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1344 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,71 kg/KM (seryjny – 5,07 kg/KM)
- Długość: 4248 mm
- Szerokość: 1820 mm
- Rozstaw osi: 2578 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,30 s
- Prędkość maksymalna: 280 km/h
Koszty:
- Tuning silnika + układ wydechowy: 8950 euro
- Zawieszenie: 1198 euro
- Hamulce: 4698 euro
- Komplet kół: 2998 euro
RAZEM: max.: 17 844 euro