Tuningowy strzał w dychę - B&B Scirocco R Stufe 3 (2010)

O planach B&B dotyczących Volkswagena Scirocco R mówiło się już w zeszłym roku, ale dopiero w tym roku tuner przygotował ten samochód. Jeden z najładniejszych Volkswagenów imponuje teraz także mocą...

Tuningowy strzał w dychę - B&B Scirocco R Stufe 3 (2010)
Olgierd Lachowski

20.10.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wprowadzenie nowego Scirocco do produkcji było idealnym posunięciem Volkswagena. W najmocniejszej odmianie R sportowy Volkswagen ma pod maską 2-litrowe, 4-cylindrowe serce wspomagane turbosprężarką Borg & Warner K03 pracującą pod ciśnieniem 0,9 bara. Silnik wytwarza moc 265 KM przy 6000 obr./min oraz moment obrotowy 350 Nm przy 2500-5000 obr./min. Ważący 1344 kg (z manualną skrzynią) Scirocco do 100 km/h przyspiesza w równe 6 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Mieszcząca się w Siegen-Birlenbach firma tuningowa przygotowała trzy pakiety do Scirocco. W najmocniejszym zestawie Stufe 3 w jednostce napędowej pojawiły się nowa turbosprężarka oraz równie nowy system chłodzenia powietrza doładowującego. Oprócz tego B&B zmieniło sterowanie silnikiem i wtryskiwacze paliwa na wydajniejsze. Tuning nie ominął także układu wydechowego – zainstalowano sportowy „wydech”.

Po tych zmianach pod pokrywą silnika drzemią 362 KM mocy oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 480 Nm dostępny przy 2600 obr./min. Scirocco z manualną 6-biegową skrzynią „setkę” osiąga po zaledwie 5,30 s, a rozpędzanie samochodu kończy się przy 280 km/h. Za zwiększenie osiągów tuner każe sobie płacić 8950 euro.

Obraz

Koszt przeróbek można zwiększyć, instalując sportowe gwintowane zawieszenie, dzięki któremu istnieje możliwość obniżenia auta w zakresie od 50 do 80 mm (cena to 1198 euro). Kolejną okazją do wydania pieniędzy jest układ hamulcowy z przednimi tarczami o średnicy 342 mm i 6-tłoczkowymi zaciskami (4698 euro). Można go jednak założyć pod warunkiem, że samochód porusza się na co najmniej 18-calowych kołach.

A skoro już mowa o kołach, to do Scirocco przygotowano komplety o trzech wzorach. Na zdjęciach widać koła B12 o średnicy 19”. Za cztery felgi z oponami 225/35 R 19 B&B życzy sobie 2998 euro.

Za niecałe 18 tys. euro Scirocco może stać się samochodem nietuzinkowym i do tego bardzo szybkim, nie tracąc przy tym nic a nic na wyglądzie.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 362 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 182,46 KM/l (seryjny – 133,57 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 480 Nm przy 2600 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napęd: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 342 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 310 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 19\ B12
  • Koła tylne: 8,5 x 19\ B12
  • Opony przednie: 225/35 R 19
  • Opony tylne: 225/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1344 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,71 kg/KM (seryjny – 5,07 kg/KM)
  • Długość: 4248 mm
  • Szerokość: 1820 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,30 s
  • Prędkość maksymalna: 280 km/h

Koszty:

  • Tuning silnika + układ wydechowy: 8950 euro
  • Zawieszenie: 1198 euro
  • Hamulce: 4698 euro
  • Komplet kół: 2998 euro

RAZEM: max.: 17 844 euro

Źródło: B&Bevo-cars

Komentarze (0)