Polacy szukają innych aut niż zachodni sąsiedzi. Są wyniki
Choć Toyota jest najchętniej kupowanym samochodem w Polsce, to nie jest najczęściej wyszukiwana przez internautów. Nasza "okolica" wyróżnia się na tle Europy.
07.01.2025 | aktual.: 07.01.2025 14:05
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dane dotyczące zapytań z całego świata dostarczyła porównywarka ubezpieczeń Compare the Market. Tak jak w poprzednim roku, Toyota cieszyła się największym zainteresowaniem internautów w 64 krajach. Ale teraz goniła ją Tesla, która była numerem jeden w wyszukiwarkach w 34 krajach (wcześniej w 29).
Trzecie miejsce zajęło BMW i to ono było najczęściej wyszukiwaną marką w Polsce, jak i w innych 29 krajach. Mapka dostarczona przez ekspertów wskazuje, że duże zainteresowanie BMW zanotowano na Litwie, Łotwie, Estonii, Słowacji czy Węgrzech.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Co ciekawe, od 2023 roku nie mamy na podium Mercedesa. Ostatni raz zajął trzecie miejsce w 2022 roku, za BMW, a przed Audi. Inną marką ze spadającym zainteresowaniem jest Kia.
Kolejne miejsca za podium zajęły: Audi (6 krajów), Fiat (3), Hyundai (3), Nissan (3), Honda (2), Kia (2) oraz BYD (2), ale w tym roku na pewno się to zmieni.