Toyota Hilux Wald International to japońska odpowiedź na Raptora. Przynajmniej wizualnie

Japońska firma tuningowa Wald International zazwyczaj modyfikuje auta o typowo sportowym, bądź luksusowym charakterze. Teraz na ich warsztat trafił jednak wół roboczy w postaci Toyoty Hilux. Projekt - przynajmniej w kwestii wyglądu - może rywalizować z najostrzejszymi pickupami tego świata.

Wygląda groźnie. Szkoda tylko, że napęd nie idzie w parze z prezencją.
Wygląda groźnie. Szkoda tylko, że napęd nie idzie w parze z prezencją.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

20.03.2020 | aktual.: 22.03.2023 12:12

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wald International słynie z bezkompromisowych dzieł, które cechują się bardzo agresywną prezencją, a nierzadko również przesadą i zbytnim przepychem. Hilux nie jest odstępstwem od tej reguły, ale trzeba przyznać, że do twarzy mu z licznymi i rzucającymi się w oczy dodatkami.

Tym, co widać od razu, jest bez wątpienia spory prześwit, wynikający z zastosowania zawieszenia o większym skoku i bardzo atrakcyjnych felg, które mogą mieć nawet 22 cale średnicy. Co ważne, ubrano je w terenowe opony. Nie mamy tu więc do czynienia z typowo pokazowym projektem, który nie nadaje się do jazdy poza asfaltem.

Warto zwrócić uwagę również na maskę z ogromnymi wlotami powietrza czy potężny zderzak, który płynnie przechodzi w poszerzone nadkola. Specjaliści z Wald International uwielbiają szerokie nadwozia, choć Hilux po ich poprawkach zyskał jedynie 55 mm "w biodrach". To prawie niezauważalna różnica w stosunku do serii.

Obraz
© mat. prasowe

Zupełnie inaczej jest w przypadku nowego układu wydechowego zwieńczonego potrójnymi końcówkami wypuszczonymi przy progach, tuż przed tylnymi kołami. Czy brzmi on ostrzej niż seria? Tego nie wiemy. Z pewnością jednak wygląda dobrze, jak zresztą całość ubrana w lekko matową czerń, która stanowi idealne uzupełnienie japońskiego dzieła.

Szkoda tylko, że napęd pozostał bez zmian. Pod maską znajdziemy seryjnego diesla o pojemności 2,4 litra i mocy 150 KM. To niewiele, w porównaniu z konkurentami w postaci chociażby Forda Rangera Raptor, do którego prezentowany Hilux aspiruje wyglądem. Mimo wszystko, to może być ciekawa propozycja dla tych, którzy lubią się wyróżniać.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/11]
Komentarze (4)