Toyota GR Supra Jarama to jeżdżący hołd dla hiszpańskiego toru. Powstanie tylko 90 sztuk
GR Supra to obok GR Yarisa najbardziej sportowy model we współczesnej gamie Toyoty, który świetnie sprawdza się na drodze, ale jeszcze lepiej na torze. Nic więc dziwnego, że producent postanowił stworzyć edycję specjalną będącą hołdem dla jednego z najciekawszych, europejskich torów. Mowa o hiszpańskiej Jaramie.
12.03.2021 | aktual.: 16.03.2023 14:18
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Toyota GR Supra Jarama Edition doczeka się zaledwie 90 egzemplarzy. Zostaną one rozdysponowane na najważniejszych, europejskich rynkach. Czym ten ciekawy wariant różni się od standardowego? Głównie detalami, więc ci, którzy liczyli na typowo torowe dodatki, mogące wpłynąć na poprawę czasów przejazdu mogą czuć się nieco zawiedzeni. Cała reszta powinna być zadowolona.
Wszystko dlatego, że GR Supra Jarama pozwala wyróżnić się z tłumu. Wyjątkowy, niebieski lakier stanowi bardzo ciekawą alternatywę dla oklepanej czerwieni i szarości, w których najczęściej widujemy ten model. Na uwagę zasługują też 19-calowe, kute felgi wykończone czernią, która dobrze komponuje się z czerwonymi, 4-tłoczkowymi zaciskami hamulców.
Sporo dzieje się również we wnętrzu wykończonym włóknem węglowym i alkantarą. Jest też tabliczka z oznaczeniem edycji specjalnej, numerem egzemplarza, a także rysunkiem nitki toru Jarama.
Wyposażenie jest oczywiście topowe. Poza elektrycznie regulowanymi fotelami znajdziemy tu także 10-głośnikowy system audio czy pakiet systemów wsparcia kierowcy. Szkoda tylko, że napęd pozostał bez zmian. Oznacza to, że 3-litrowy silnik drzemiący pod maską krzesa standardowe 340 KM. Co ciekawe, to nie jedyna edycja specjalna modelu nawiązująca do tematyki torów wyścigowych. Jakiś czas temu bowiem Toyota prezentowała także GR Suprę Fuji Speedway.