Koniec fabryki. Działali od 1992 roku i wyprodukowali tysiące autobusów
Z końcem grudnia w zakładach Scania Production Poland w Słupsku wyprodukowano ostatni autobus miejski. Decyzję o zamknięciu linii montażu nadwozi firma tłumaczy zmianą globalnej strategii.
03.01.2024 | aktual.: 03.01.2024 17:09
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Scania już w zeszłym roku informowała o planach wygaszenia produkcji autobusów miejskich w zakładach w Słupsku. Mowa była o pierwszym kwartale 2024 roku, jednak, jak poinformowała Scania Production Słupsk na swoim profilu facebookowym, ostatni wyprodukowany w Polsce autobus marki Scania został zmontowany jeszcze w grudniu 2023 roku. Od momentu powstania fabryki w 1992 roku linie montażowe opuściło 10 413 autobusów.
Zakładów przed zamknięciem niestety nie uchroniło nawet to, że w 2023 roku odnotował najlepsze w historii spółki wyniki produkcji i jakości. Ponadto w minionym roku zbudowano tu prototyp autobusu.
Firma nie wycofuje się z Polski, wciąż będzie produkować podwozia autobusowe w oddziale w Kobylnicy. Z ponad 800 zatrudnionych osób zostaje jednak tylko 200. Firma wspiera pracowników w znalezieniu innej pracy, zdobyciu nowych kwalifikacji i zapewnia szereg innych świadczeń. Decyzję o zamknięciu zakładu nadwozi autobusowych Scania tłumaczy negatywnymi zmianami na globalnym rynku autobusowym spowodowanymi skutkami pandemii oraz związanym z tym spadkiem liczby zamówień i rentowności. Przedstawiciele firmy zapewniają, że decyzja była bardzo trudna, jednak nieunikniona także z uwagi na wyzwania i inwestycje związane z elektryfikacją napędów do ciężarówek i autobusów.