Thorney Motorsports wzmacnia Vauxhalle VXR

Brytyjski tuner Thorney Motorsports zabrał się za wzmacnianie najmocniejszych wersji miejskich hatchbacków. Mowa tutaj o Vauxhallach (Oplach), konkretnie pod lupę trafiła Astra wraz z młodszą siostrą Corsą, obie już standardowo w wersji VXR (u nas OPC).

Thorney Motorsports wzmacnia Vauxhalle VXR
Bartosz Pokrzywiński

27.12.2008 | aktual.: 02.10.2022 16:06

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Brytyjski tuner Thorney Motorsports zabrał się za wzmacnianie najmocniejszych wersji miejskich hatchbacków. Mowa tutaj o Vauxhallach (Oplach), konkretnie pod lupę trafiła Astra wraz z młodszą siostrą Corsą, obie już standardowo w wersji VXR (u nas OPC).

Auta doczekały się dwóch wariantów modyfikacji: pierwszy pakiet słabszy VXR-S, skrót od nazwy Sport, drugi mocniejszy VXR-R analogicznie od Race.

Astra VXR-R dysponuje 2'litrowym turbodoładowanym silnikiem Opla, podkręconym aż do 300 koni mechanicznych. Sportowe zawieszenie obniżone o 40mm, inny dyferencjał, większe tarcze hamulcowe z czterotłoczkowymi zaciskami, dzięki temu auto jest w stanie przyspieszać od 0 do 100 kilometrów na godzinę w 4.9'sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi 273 km/h.

Corsa VXR-R dysponuje tym samym sportowym zawieszeniem i układem hamulcowym co Astra, natomiast mniejszy silnik 1.6 z turbiną został podkręcony do 230 koni mechanicznych, a w takim pudełku jak Corsa to naprawdę wiele. Dzięki temu sprint od zera do setki trwa zaledwie 5.4'sekundy, natomiast prędkość maksymalna oscyluje w granicach 257 kilometrów na godzinę - bałbym się jechać Corsą z taką prędkością.

Obraz

Dla mniej wymagających przygotowano wyżej wymienioną wersję Sport. Astra VXR-S straciła tylko 20 KM w porównaniu do wersji VXR-R, dzięki czemu sprint do setki wydłużył się zaledwie o 0.2'sekundy. Corsa VXR-S dysponuje natomiast nocą 220 koni mechanicznych, oba auta są obniżone o 30 mm, jednak w standardowym układzie hamulcowym zmienione zostały tylko klocki. Oprócz tego samochody stoją na 18'to calowych felgach i wyposażone są w sportowe układy wydechowe.

Dla wszystkich chętnych - Thorney Motorsports przerobi tylko po 25 aut każdego typu. Szkoda, świetne miejskie pociski.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)