TestyDaciaTest wideo: nowa Dacia Duster – tak dobra może być prostota

Test wideo: nowa Dacia Duster – tak dobra może być prostota

Nowa Dacia Duster zachowała wymiary swojej poprzedniczki, ale prezentuje się tak atrakcyjnie, jak nigdy dotąd. Zyskała w niemal każdym aspekcie, a przy tym zachowała dotychczasową cenę bazową – która już nie jest wcale taka niska. Ale to auto też już nie jest zupełnie budżetowe. Szczegóły poznacie na filmie.

Błażej Buliński

26.04.2024 | aktual.: 09.05.2024 08:54

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Czy 14 lat temu ktokolwiek mógł się spodziewać, że wymagający europejski rynek zawojuje akurat rumuński SUV? Dacia zaoferowała funkcjonalny i szczery samochód w atrakcyjnej cenie, co skłoniło do zakupu aż 2,4 mln klientów na świecie. W 2024 r. w trzeciej generacji zasadniczy przepis się nie zmienił, moda na SUV-y też nie przeminęła, za to Dacia Duster wyraźnie poszła z duchem czasu i wpada w oko bardziej niż kiedykolwiek. Ponoć 30 tys. osób już złożyło zamówienia na nową generację.

  • Dacia Duster
  • Dacia Duster
  • Dacia Duster
  • Dacia Duster
  • Dacia Duster
  • Dacia Duster
  • Dacia Duster
[1/7] Dacia DusterŹródło zdjęć: © Autokult | Błażej Buliński

Styliści dali popis możliwości przenosząc wygląd koncepcyjnego Bigstera do seryjnego Dustera. Rumuński SUV pozytywnie zaskakuje też w środku i podczas jazdy. Mimo że we wnętrzu nadal znajdziemy niemal wyłącznie twardy plastik, to kolorystyka, faktury i formy tworzyw są na wyższym poziomie niż wcześniej. Do tej pory też inżynierom nie udawało się pogodzić dobrego prowadzenia z miękkim zawieszeniem o dużym skoku. Teraz czuć pod tym względem wyraźny progres, a Duster nie stracił nic ze swoich zdolności poza asfaltem. W zakręty wchodzi z wyczuwalnym przechyłem nadwozia, ale tak samo wyczuwalnymi dla kierowcy sygnałami o przyczepności.

Choć Dacia nie oferuje już diesla, czego niemała część klientów na pewno będzie żałować, w ofercie wciąż występuje wersja 1.0 Turbo z fabryczną instalacją LPG oraz pojawiła się nowoczesna, 140-konna hybryda z wolnossącym 1.6. Ten typ silnika jest szczególnie godny uwagi tych, którzy dużo poruszają się po mieście i cenią sobie komfort jazdy.

Kolejną nowością pod maską jest miękka hybryda 1.2 o mocy 130 KM – to jedyny wariant, który występuje także z układem AWD. Prosty, ale skuteczny napęd 4x4 został w trzeciej generacji Dustera dopracowany i zyskał nowe tryby pracy – ci, którzy lubią zjeżdżać z utwardzonych dróg, nie powinni być rozczarowani. Prześwit wynosi uczciwe 21,7 cm.

Śladów budżetowości jest coraz mniej – czy to oznacza, że trudniej też doszukać się wad? Tropimy je podczas pierwszej jazdy nową Dacią Duster na drogach i bezdrożach Hiszpanii.

DaciaDacia Dustersuv
Komentarze (13)