Test: Škoda Octavia vs Škoda Octavia – ile warta jest instalacja elektryczna?
Drugi po wyborze modelu największy dylemat przy zakupie nowego samochodu to podjęcie decyzji, na który silnik się zdecydować. Kiedyś wybór był tylko między silnikami benzynowymi lub diesla. Dziś doszły silniki hybrydowe, w pełni elektryczne, czy układy miękkiej hybrydy. No właśnie, co to takiego jest ta miękka hybryda i jak realnie wpływa na naszą jazdę?
24.05.2022 | aktual.: 30.09.2022 11:25
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Skoda Octavia - test wideo
Tak się składa, że do testów mam dwie Škody Octavie, dwie z silnikiem 1.5 TSI i dwie z przebiegam około 12 000 km. Do tego egzemplarz z silnikiem MHEV (czyli miękką hybrydą) wyposażony jest w automatyczną skrzynię DSG, a zwykłe 1.5 TSI w manualną przekładnię.
To skłoniło mnie do pewnego przemyślenia. Jak wszyscy dobrze wiemy skrzynia automatyczna zwykle generuje wyższe spalanie. Zaczynacie powoli rozumieć o co mi chodzi? Postanowiłem odpowiedzieć na pytanie. Czy miękka hybryda potrafi zniwelować wyższe spalanie automatu? Który z tych samochodów jest tak naprawdę bardziej oszczędny? Czy miękka hybryda wyciągnie asa z rękawa w mieście? Jak te samochody poradzą sobie na autostradzie?
Pytań jest wiele, a odpowiedź mogę uzyskać tylko w jeden sposób. Sprawdzając to w bezpośrednim porównaniu. Zapraszam na test!