TestyRange RoverTest: Range Rover Sport – świat udaje. On też?

Test: Range Rover Sport – świat udaje. On też?

We współczesnym świecie gdziekolwiek się nie udamy, spotykamy ludzi i rzeczy, które nie są do końca tym, za co się podają. To w konsekwencji sprawia, że chyba nigdy wcześniej nie było większego nacisku na autentyczność. Rodzi się więc pytanie, czy Range Rover, który jest ogromnym, ciężkim i luksusowym SUV-em mając na tylnej klapie napis Sport, też coś udaje?

Mateusz Żuchowicz

08.02.2023 | aktual.: 08.12.2023 10:36

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nazwa Sport z pewnością pasuje do przyspieszenia tego domu na kółkach, bo horda 510 koni mechanicznych rozpędza tego kolosa do 100 km/h w zaledwie 5,4 s. Musicie pamiętać jednak, że to jest Range Rover i to nie wersja SVR, więc przyspieszenie wygląda jak zachowanie lordów na wyścigach konnych. Niby ponoszą ich emocje, ale zawsze z klasą! Dodatkowo to, co mnie niesamowicie cieszy, to, że pod maską nie mam silnika o pojemności kartonu mleka, a 3.0 l R6, które odpowiada za 400 tratujących wszystko na swojej drodze koni mechanicznych. No właśnie, a gdzie kolejne 110 KM? Kolejne 110 KM są nieco bardziej ostrożne i dbają o matkę naturę, bo pochodzą z silnika elektrycznego, bo ten mój egzemplarz ma oznaczenie 510e, czyli jest hybrydą typu plug-in.

Range Rover Sport 2023
Range Rover Sport 2023© WP | Mateusz Żuchowicz

To, co również zasługuje na pochwałę, to po pierwsze bardzo szeroka gama silnikowa Sporta, a po drugie, to, że wszystkie nawet najsłabsze wersje wyposażone są w silnik o pojemności 3-litrów właśnie w układzie R6. Mówię tutaj niestety o wersjach dostępnych w Polsce, bo topowa odmiana ma silnik zaadoptowany z BMW o pojemności 4.4 w legendarnym układzie V8. I choć tej V-ósemki żałuję najbardziej, to i tak nie ma na co narzekać. Dostępne są dwa diesle o mocy 249 lub 300 KM, czysta benzyna o mocy 400 KM i dwie hybrydy typu plug-in o mocy 440 lub tak jak u mnie 510 KM.

Range Rover Sport 2023
Range Rover Sport 2023© WP | Mateusz Żuchowicz

Oczywiście na to, aby określić samochód mianem sportowego, nie wpływa tylko pojemność i moc silnika. Za tym określeniem idzie dużo więcej warunków do spełnienia, które nie tylko czasem potrafią przerosnąć inżynierów, ale także skutecznie popsuć całą wizję. W przypadku Range Rovera Sporta przekonałem się, że to jest jeszcze bardziej skomplikowane, niż myślałem na samym początku. Przekonajcie się sami. Zapraszam do obejrzenia testu wideo.

Range Rover Sport 2023
Range Rover Sport 2023© WP | Mateusz Żuchowicz
Komentarze (2)