Test: BMW iX M60 – M‑ka na 10 sekund
BMW iX to futurystyczny elektryk BMW, który w wersji M60 ma aż 639 KM. Z takimi osiągami to faktycznie elektryczny wariant M, ale jest pewien problem... Czar może prysnąć już po 10 sekundach.
30.12.2022 | aktual.: 30.12.2022 23:35
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
BMW iX M60 to na pewno imponujący samochód, choć dyskusyjny w kwestii wyglądu. Imponujące są jego rozmiary, bardzo zbliżone do X5, ale przede wszystkim moc, jaką dysponuje w wersji M60. Osiąga nawet 619 KM i 1100 Nm, a pierwszą "setkę" można zobaczyć na liczniku już po 3,8 s. Czy zasługuje na miano BMW M? Oczywiście to odpowiednik linii M Performance, ale nawet w nich prowadzenie jest jedną z kluczowych cech.
BMW iX M60 to duży elektryk, którym dobrze będzie wam się jeździło, ale ani M60 nie wygląda znacznie inaczej, niż xDrive 50, ani realnie nie ma znacznie więcej mocy, więc kupując iXa trzeba mocno się zastanowić, czy faktycznie jesteście gotowi zapłacić 100 tysięcy więcej za szybszą wersję.
To dlatego, że BMW iX xDrive 50 ma równie pokaźne 540 KM, a osiągi maksymalne M60 dostępne są tylko przez 10 sekund–po czym dostajemy mniej więcej wersję xDrive 50. Może i ten samochód otwiera pewne możliwości i pokazuje, jak można tworzyć samochody elektryczne zorientowane na osiągi, ale prawdopodobnie minie jeszcze chwila, zanim takie ograniczenia nie będą potrzebne.