Test: Alfa Romeo Tonale – stop hybrid, go diesel?
Alfa Romeo Tonale pojawiła się w 2022 roku i początkowo była dostępna z dwoma silnikami benzynowymi o pojemności 1,5 litra. Od razu zapowiadano, że do oferty trafi więcej jednostek. Nie trzeba było zbyt długo czekać na kolejny silnik w ofercie.
21.12.2022 | aktual.: 22.12.2022 17:31
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Śledząc rynek motoryzacyjny, bez problemu można zauważyć, że producenci coraz rzadziej wprowadzają do swojej oferty samochody z silnikami wysokoprężnymi. Jednym z ważniejszych czynników są restrykcyjne normy emisji spalin. Jedną z marek, która w tym trudnym dla silników Diesla okresie stara się walczyć o klientów zainteresowanych tymi jednostkami, jest Alfa Romeo.
Alfa Romeo Tonale od pewnego czasu ma w ofercie silnik, który nie jest dedykowany tylko kierowcom, którzy jeżdżą wyłącznie na dłuższych dystansach na trasie. Jednostki wysokoprężne z reguły tak były kojarzone, ale przecież ktoś może po prostu woleć charakterystykę jazdy z takim silnikiem.
Wysokoprężna jednostka o pojemności 1,6 litra ma moc 130 KM, czyli tyle samo, ile słabszy benzynowy silnik z układem miękkiej hybrydy. Diesel ma jednak od niego więcej momentu obrotowego. To 320 Nm, czyli o 80 więcej niż w przypadku podstawowego benzynowego silnika 1.5.
Samochód o oznaczeniu JTD daje duży potencjał, jeśli chodzi o oszczędną jazdę, co sprawdzam dla Was w tym filmie. Co istotne, za silnik wysokoprężny zapłacimy tyle samo, co za jednostkę benzynową o tej samej mocy.