Technologia z Toyoty TS040 HYBRID w nowym Priusie
Yoshiaki Kinoshita, prezydent Toyota Motorsport GmbH, zdradził kilka szczegółów na temat następnej generacji modelu Prius.
13.11.2014 | aktual.: 20.10.2022 22:03
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowa Toyota Prius, o kodowym oznaczeniu 690A, prawdopodobnie wejdzie do produkcji w grudniu 2015 r. Samochód ma wykorzystywać niektóre komponenty znane z Toyoty TS040 HYBRID.
Dzięki temu pojazdowi japońska marka prowadzi w klasyfikacji kierowców i producentów w tegorocznym sezonie Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Auto jest napędzane przez benzynowy silnik V8 o pojemności 3,7 l rozwijający 520 KM. Jednostka jest wspierana przez motory elektryczne (po jednym na każdą oś), które łącznie chwilowo mogą wygenerować do 480 KM.
Dla Toyoty model TS040 HYBRID to jeżdżące laboratorium. W trakcie sezonu przy samochodzie pracuje dwunastu inżynierów specjalizujących się w technologiach hybrydowych, z czego sześciu na stałe. Druga szóstka się zmienia. Sprawdzają oni, które rozwiązania będzie można przeszczepić do aut seryjnych.
Toyota Prius nie dostanie żadnych podzespołów mechanicznych z TS040 HYBRID. Kinoshita wspomniał za to, że zastosowane zostaną mikroczipy i mikrokontrolery testowane w wyścigowym samochodzie. Możliwe również, że Prius otrzyma napęd na obie osie wykorzystujący silniki elektryczne.
Kinoshita wykluczył możliwość montażu systemu magazynowania energii opartego o superkondesatory podobne do tych z TS040 HYBRID, ponieważ auto osobowe nie potrzebuje tego typu układu. Prawdopodobnie w bazowej wersji Toyota Prius będzie wyposażona w baterie niklowo-metaliczno-wodorkowe, zaś w droższych w litowo-jonowe.