TechArt Cayman Aerokit (2013)
Jak to bywa zazwyczaj w przypadku TechArta, w kompleksowych modyfikacjach danego modelu Porsche, tuner ten najpierw pokazuje pakiet stylistyczny. Tak właśnie jest też z Caymanem.
27.04.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:23
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mający wspólną z Boxsterem płytę podłogową Cayman jest pełnoprawnym członkiem rodziny Porsche. Ba, w niektórych testach dostaje łączną ocenę końcową identyczną jak Porsche 911, bo choć Cayman jest nieco wolniejszy od swojego słynnego brata, to jednak pod względem kosztów zakupu jest samochodem wyraźnie tańszym.
Cayman jest oferowany w dwóch wersjach. Podstawowa odmiana ma 2,7-litrowy silnik o mocy 275 KM. Model S ma większą, bo 3,4-litrową jednostkę napędową o mocy 325 KM. W obu wozach motory to konstrukcje przeciwsobne o sześciu cylindrach, które technicy zamontowali centralnie. Niezależnie od wersji silnikowej klient ma do wyboru manualną bądź zautomatyzowaną skrzynię przekładniową o dwóch sprzęgłach.
Słabszy Cayman, w zależności od skrzyni biegów, przyspiesza do 100 km/h w czasie 5,70-5,60 s i osiąga prędkość 264-266 km/h. W mocniejszej odmianie coupé z Niemiec do setki rozpędza się w 5,00-4,90 s i rozwija prędkości od 281 do 283 km/h.
Nim pojawią się zestawy tuningowe ingerujące w osiągi jednostek silnikowych, znana firma TechArt przygotowała pakiet zmieniający nieco wygląd samochodu. Na tle pozostałych kitów proponowanych do innych modeli Porsche, ten do Caymana wygląda najskromniej, ale chyba najlepiej – a już na pewno lepiej niż przeznaczony do Cayenne pakiet Magnum.
Z przodu tuner montuje dwuczęściowy spojler przyklejany pod zderzak. Jeśli chodzi o bok małego Porsche, to tutaj nieco inaczej prezentują się oprawy lusterek zewnętrznych oraz koła. Warsztat z Niemiec proponuje montaż 21-calowych 5-ramiennych felg Formula III, które mogą być malowane na dowolny błyszczący lub matowy kolor. Wydaje się, że 21 cali, to najwięcej ile da się założyć do Caymana, żeby nie wyglądał pokracznie.
Z tyłu pojawił się wysunięty nieco większy od seryjnego spojler oraz „dyfuzor” z wystającymi przez niego rurami wydechowymi.
Jako dodatkowe zmiany, ale nie wchodzące w skład żadnego pakietu, TechArt oferuje sportowy układ wydechowy z zaworem regulacyjnym oraz sztywniejsze i krótsze o 35 mm od fabrycznych sprężyny zawieszenia.
Nie wiadomo kiedy będą dostępne kity zwiększające parametry silników.
Źródło: carscoops