Suzuki iK‑2 – kompakt segmentu B
Suzuki odnalazło receptę na nowoczesny samochód segmentu B – stworzyło ładne, choć zupełnie zwyczajne auto, które wciąż nazywa kompaktowym hatchbackiem.
03.03.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:48
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
A jak wiadomo kompakty to raczej samochody segmentu C. Suzuki iK-2 mierzy 4023 mm długości i ma rozstaw osi wynoszący 2520 mm. Wymiary idealnie plasują go w segmencie B, choć wygląd trąci nieco crossoverem. Suzuki uczciwie przyznaje, że celuje w konkurencję w postaci Forda Fiesty i Opla Corsy.
W zdobyciu europejskiego klienta ma pomóc litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, czyli taki jak mają konkurenci. Nowa jednostka o nazwie BOOSTERJET ma bezpośredni wtrysk benzyny i jest wyjątkowo lekka. Będzie współpracowała z lekkim systemem hybrydowym SHVS.
Auto zbudowane na wspólnej z iM-4 platformie prawdopodobnie trafi do produkcji już w przyszłym roku.