Subaru XV także zadebiutowało we Frankfurcie [aktualizacja - wideo]

Targi we Frankfurcie ruszyły pełną parą. Wszyscy producenci potwierdzają i ujawniają swoje wcześniejsze zapowiedzi. Tak też było z Subaru, które zaprezentowało kompaktowego crossovera na bazie Imprezy w produkcyjnej odsłonie - przed Wami Subaru XV.

Subaru XV Crossover
Subaru XV Crossover
Arkadiusz Gabrysiak

26.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:22

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Targi we Frankfurcie ruszyły pełną parą. Wszyscy producenci potwierdzają i ujawniają swoje wcześniejsze zapowiedzi. Tak też było z Subaru, które zaprezentowało kompaktowego crossovera na bazie Imprezy w produkcyjnej odsłonie - przed Wami Subaru XV.

Jak łatwo zauważyć, pojazd tylko nieznacznie różni się od zaprezentowanego pod koniec kwietnia prototypu, a więc konstrukcję tę Subaru musiało planować już od jakiegoś czasu. Bazujący na Imprezie crossover ma być głównym konkurentem dla Nissana Qashqaia, a jego wymiary to 4450 mm długości, 1780 mm szerokości i 1570 mm szerokości. Jak na crossovera przystało - model XV ma także podniesione zawieszenie. Jego prześwit to 220 mm, co z całą pewnością pomoże w poruszaniu się po bardziej wymagającym terenie i ułatwi miejskie podróże z punku A do B.

Subaru XV Crossover
Subaru XV Crossover

Nie obeszło się oczywiście bez dwóch znaków firmowych japońskiego producenta - gama silnikowa zamyka się do trzech jednostek typu boxer, a napęd przekazywany będzie symetrycznie na wszystkie 4 koła w każdych warunkach. Każda z trzech opcji silnikowych została także wyposażona w system typu start/stop.

Klient będzie mógł wybrać jeden z poniższych wariantów:

  • 1,6-litrowy silnik benzynowy typu boxer generujący 114 KM i 150 Nm momentu obrotowego, który pozwala na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w 13,1 sekundy, a prędkość maksymalną oszacowano na 179 km/h. Za przekazywanie napędu na wszystkie 4 koła odpowiada tutaj 5-biegowa skrzynia manualna lub opcjonalna przekładnia CVT. Średnie zużycie paliwa oszacowano na 6,5 l/100 km.
  • 2,0-litrowy silnik benzynowy typu boxer o mocy 150 KM i 196 Nm momentu obrotowego. Model XV wyposażony w tę jednostkę silnikową osiąga pierwsze 100 km/h w 10,5 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się przy 187 km/h. Silnik ten połączony jest z 6-biegową przekładnią manualną lub też opcjonalnie skrzynią CVT. Średnie zużycie paliwa oszacowano na 6,9 l/100 km.
  • 2,0-litrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny typu boxer generujący 147 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Osiągi podane przez producenta kształtują się tak: przyśpieszenie 0-100 km/h - 9,3 sekundy, prędkość maksymalna - 198 km/h. W tym przypadku klient do wyboru będzie miał jedynie skrzynię manualną o 6 przełożeniach. Średnie zużycie paliwa oszacowano na 5,6 l/100 km.
Subaru XV Crossover
Subaru XV Crossover

[aktualizacja 26 września]

Subaru XV - Frankfurt Motor Show 2011

  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
[1/18] Subaru XV Crossover

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)