Subaru VIZIV Concept - styl i technika [Genewa 2013]

Subaru VIZIV to koncepcyjny crossover o napędzie hybrydowym, pokazujący, jak będą wyglądały nowe samochody spod znaku plejad. Nie jest to tylko błyskotka mająca przyciągać do stoiska firmy. Auto zostało wyposażone w szereg pomysłowych rozwiązań technologicznych.

Subaru VIZIV Concept - styl i technika [Genewa 2013]
Wojciech Kaczałek

05.03.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:16

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nazwa VIZIV pochodzi od "Vision for Innovation", co w wolnym tłumaczeniu oznacza 'wizję innowacyjności'. Samochód wygląda jak rozwinięcie projektu Hybrid Tourer Concept z 2009 r.

Prototypowe Subaru z Geneva Motor Show 2013 daje pewne pojęcie o kierunku stylistycznym, który zamierza obrać japońska firma, zwłaszcza w klasie crossoverów.

Obraz

VIZIV mierzy 4320 mm długości, 1900 mm szerokości i 1510 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2640 mm. Ma 20-calowe felgi z oponami w rozmiarze 245/45. Drzwi otwierane są do góry. Zarówno reflektory, jak i tylne lampy mają kształt zbliżony do litery C.

Karoseria jest pokryta srebrnym lakierem Mistral. Przednia szyba ciągnie się prawie do końca dachu. W tylnym zderzaku zamontowano dyfuzor i cztery końcówki układu wydechowego.

Do napędu Subaru VIZIV służy układ hybrydowy. W jego skład wchodzą: wysokoprężny silnik 2,0 typu boxer, dwa motory elektryczne napędzające tylne koła oraz jednostka na prąd zamontowana z przodu, używana do napędu i produkowania energii. System jest sprzężony z bezstopniową skrzynią biegów CVT.

Dzięki temu, że tylna oś jest napędzana przez silniki elektryczne, Subaru mogło zrezygnować z wału napędowego, obniżyć podłogę i stworzyć więcej miejsca dla nóg pasażerów.

Obraz

System Hybrid SI-DRIVE sprawia, że Subaru może działać w trzech trybach: Eco-Cruise, Intelligent i Sports. Zespół napędowy jest połączony z elektronicznym asystentem EyeSight. Wykorzystuje on kamerę stereoskopową do oceny sytuacji na drodze, co przekłada się na zmianę charakterystyki pracy napędu. Ponadto podczas skręcania automatycznie więcej mocy będzie trafiało na tył, żeby nie obciążać przednich kół zajętych pokonywaniem zakrętu.

[aktualizacja 7 marca]

Jak prezentuje się Subaru VIZIV na żywo, możecie przekonać się oglądając zdjęcia dodane do galerii.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/24]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)