Subaru Tribeca kończy swój żywot
W 2005 roku Subaru wprowadziło do oferty model Tribeca, który biorąc pod uwagę gabaryty jest średniej wielkości crossoverem. Po ośmiu latach obecności na rynku, auto umiera śmiercią naturalną. W lutym 2014 roku Japończycy kończą jego produkcję.
20.10.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:48
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W 2005 roku Subaru wprowadziło do oferty model Tribeca, który biorąc pod uwagę gabaryty jest średniej wielkości crossoverem. Po ośmiu latach obecności na rynku, auto umiera śmiercią naturalną. W lutym 2014 roku Japończycy kończą jego produkcję.
Subaru Tribeca pojawiło się na rynku w erze największego rozkwitu samochodów typu crossover/SUV jako uzupełnienie gamy japońskiego producenta, w której jedynym przedstawicielem tego gatunku był wówczas mniejszy Forester.
Pomimo sporych perspektyw na amerykańskim rynku oraz siedmioosobowego, przestronnego wnętrza, Tribeca nie osiągnęła rynkowego sukcesu. Co ciekawe, model ten nie był oferowany w Japonii. W 2007 roku Subaru zaprezentowało zmodernizowaną wersję auta.
Przy okazji liftingu ugrzeczniono stylistykę modelu, za którą odpowiada hiszpańska firma Fuore Design. Pod maskę crossovera trafiały wolnossące jednostki typu bokser o pojemności 3,0 l. Silnik współpracował z pięciobiegową skrzynią automatyczną, za pośrednictwem której moc 250 KM trafiała na wszystkie cztery koła.
Łącznie przez osiem lat produkcji z zakładów w mieście Lafayette w stanie Indiana wyjechało 78 000 egzemplarzy tego modelu, czyli mniej niż 10 000 rocznie. Subaru postanowiło jednak, że przygotuje następcę dla tego modelu. Nowy crossover/SUV także będzie wyposażony w trzy rzędy siedzeń, niestety obecnie nie mamy jeszcze żadnych dodatkowych informacji.
Źródło: WCF