Subaru Impreza WRX STI Carbon

Subaru Impreza STI to żywa legenda. W ciągu pełnego cyklu życia jednej generacji na rynek trafia często kilka różnych odmian Imprezy STI. Są więc modele Spec C czy A-Line. Model, który prezentujemy Wam dziś bazuje na tym drugim (A-Line) i jest nim Impreza WRX STI Carbon. Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest jednak to, że opisywany model został wyposażony w automatyczną, 5-biegową przekładnię. Czy wyobrażacie sobie legendarną rajdówkę, która nie dość, że wygląda jak pusty i nudny hatchback, to jest ma automatyczną skrzynią biegów?!

Subaru Impreza WRX STI Carbon
Subaru Impreza WRX STI Carbon
Mateusz Gajewski

01.10.2009 | aktual.: 02.10.2022 18:35

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Subaru Impreza STI to żywa legenda. W ciągu pełnego cyklu życia jednej generacji na rynek trafia często kilka różnych odmian Imprezy STI. Są więc modele Spec C czy A-Line. Model, który prezentujemy Wam dziś bazuje na tym drugim (A-Line) i jest nim Impreza WRX STI Carbon. Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest jednak to, że opisywany model został wyposażony w automatyczną, 5-biegową przekładnię. Czy wyobrażacie sobie legendarną rajdówkę, która nie dość, że wygląda jak pusty i nudny hatchback, to jest ma automatyczną skrzynią biegów?!

Wygląda jednak na to, że władze Subaru chcą z tym pojazdem dotrzeć do szerszej publiczności, która nigdy w życiu nie zabierze swojego pojazdu na tor wyścigowy, a jednak chce się poczuć jak jeden z kierowców wyścigowych i zabłysnąć ciekawym pojazdem wśród znajomych.

Wersja Carbon od pozostałych Imprez STI A-Line odróżnia się dachem wykonanym z włókna węglowego. Ma to pomóc w obniżeniu środka ciężkości, a co za tym idzie poprawieniu osiągów auta dzięki uzyskaniu mniejszej wagi wyjściowej.

Pod maskę tego modelu trafią dwa silniki, w zależności od miejsca sprzedaży. Będą to jednostki 2-litry turbo o mocy 308KM i 2,5-litra turbo o mocy 300KM.

Oficjalna prezentacja modelu ma mieć miejsce pod koniec października, na targach Tokio Motor Show. (21 października dni dla prasy, 24 października otwarcie salonu dla zwiedzających).[block position="inside"]9633[/block]

Źródło: worldcarfans

Komentarze (0)