Subaru BRZ STI zadebiutowało w Los Angeles [aktualizacja]
Na początku listopada do Internetu trafiły pierwsze zdjęcia prezentujące długo oczekiwany model Subaru BRZ. Jest to projekt tworzony wspólnie z Toyotą, która swoją wersję, model FT-86, pokazała już jakiś czas temu. Wprawdzie oficjalnie oba samochody noszą jeszcze oznaczenie "concept", jednak wersje produkcyjne nie powinny się znacznie różnić od prototypów.
17.11.2011 | aktual.: 12.10.2022 12:58
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na początku listopada do Internetu trafiły pierwsze zdjęcia prezentujące długo oczekiwany model Subaru BRZ. Jest to projekt tworzony wspólnie z Toyotą, która swoją wersję, model FT-86, pokazała już jakiś czas temu. Wprawdzie oficjalnie oba samochody noszą jeszcze oznaczenie "concept", jednak wersje produkcyjne nie powinny się znacznie różnić od prototypów.
Subaru poszło o krok dalej i model BRZ zaprezentowało w Los Angeles w najbardziej agresywnej odsłonie - wersji STI. Stąd też charakterystyczny, niebieski lakier o nazwie WR Blue Pearl II. Nie obeszło się oczywiście bez innych sportowych akcentów.
Koncept Subaru BRZ STI wyposażono w kompletny body-kit składający się z przedniego splittera, tylnego zderzaka z dyfuzorem oraz sporych rozmiarów spojlera tylnego. Nie zapomniano o czterech końcówkach wydechu i 18-calowych felgach aluminiowych z oponami o rozmiarach 215/45 z przodu i 225/45 z tyłu. W celu obniżenia masy pojazdu japońscy inżynierowie zdecydowali się na dach wykonany z włókna węglowego.
Subaru niestety nadal nie zdradziło zbyt wielu szczegółów dotyczących strony technicznej. Wiemy jedynie, że źródłem napędu będzie 2,0-litrowa jednostka benzynowa typu bokser, która została umieszczona 120 mm niżej i 240 mm bliżej centrum pojazdu w porównaniu z innymi modelami Subaru.
Dzięki temu pojazd będzie miał bardzo nisko położony środek ciężkości, co ma przekładać się na znakomite właściwości jezdne. Moc silnika niestety nie została podana do wiadomości, jednak spekuluje się, że będzie ona wyższa niż w 200-konnej Toyocie FT-86. Zawieszenie konceptu BRZ STI zostało usztywnione, a za 18-calowymi obręczami ze stopów lekkich kryją się wydajne hamulce Brembo. Wersja produkcyjna Subaru BRZ ma zadebiutować pod koniec listopada na Tokio Motor Show.
[aktualizacja 17 listopada]
W Internecie pojawił się krótki klip wideo promujący model BRZ STI.