Subaru BRZ RA Racing - zabawka na tor
Subaru BRZ (bliźniak Toyoty GT86) to pojazd, który w seryjnej odsłonie daje mnóstwo frajdy z jazdy. Subaru postanowiło pójść o krok dalej i w swojej ofercie umieściło wersję przygotowaną na tor. Nosi ona nazwę RA Racing. Jest jednak jeden haczyk.
29.01.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:11
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Subaru BRZ (bliźniak Toyoty GT86) to pojazd, który w seryjnej odsłonie daje mnóstwo frajdy z jazdy. Subaru postanowiło pójść o krok dalej i w swojej ofercie umieściło wersję przygotowaną na tor. Nosi ona nazwę RA Racing. Jest jednak jeden haczyk.
Otóż pojazd będzie oferowany jedynie na japońskim rynku. Inżynierowie japońskiego producenta postawili na subtelne zmiany, których celem było poprawienie właściwości jezdnych samochodu oraz bezpieczeństwa kierowcy.
Pod względem stylistycznym pojazd praktycznie nie różni się od wersji seryjnej. Nie ma ogromnych spoilerów, otworów wentylacyjnych w masce ani efektownych felg aluminiowych. To, co najważniejsze, jest w tym przypadku niewidoczne na pierwszy rzut oka. Inżynierowie Subaru zdecydowali się na wydajniejsze hamulce oraz kanały chłodzące hamulce, których wloty zainstalowano pod przednim zderzakiem.
Pojazd wyposażono także w chłodnicę oleju, klatkę bezpieczeństwa oraz 4-punktowe pasy bezpieczeństwa. Pod maską bez zmian, a więc źródłem napędu jest 2,0-litrowa jednostka benzynowa w układzie bokser generująca 200 KM i 205 Nm momentu obrotowego. Napęd na tylną oś jest przekazywany za pośrednictwem mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu firmy Torsen.
Źródło: Autoblog