Subaru Advanced Tourer Concept na Tokyo Motor Show
Na salonie samochodowym w Tokio Subaru zaprezentowało koncept Advanced Tourer, który jest swoistą ewolucją modelu Hybrid Tourer, zaprezentowanego dwa lata wcześniej na tych samych targach. ATC jest samochodem w nadwoziu kombi, który ma odznaczać się rewelacyjnymi osiągami oraz funkcjonalnością.
30.11.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na salonie samochodowym w Tokio Subaru zaprezentowało koncept Advanced Tourer, który jest swoistą ewolucją modelu Hybrid Tourer, zaprezentowanego dwa lata wcześniej na tych samych targach. ATC jest samochodem w nadwoziu kombi, który ma odznaczać się rewelacyjnymi osiągami oraz funkcjonalnością.
Stylistka auta jest zdecydowana i agresywna. Po obu stronach dużych rozmiarów grilla znajdują się przednie światła wykonane w technologii LED. Drzwi do drugiego rzędu siedzeń odchylane są do tyłu. ATC wyposażono również w szklany panoramicznych dach, karbonowy dyfuzor, podwójne końcówki układu wydechowego i spoiler na klapie bagażnika. Subaru Advanced Tourer Concept mierzy 4580 mm długości, 1840 mm szerokości oraz 1430 mm wysokości.
Wewnątrz zagościła skórzana tapicerka oraz wykończenia z drewna. Z koła kierownicy można mieć dostęp do nawigacji, Internetu oraz telewizji. Samochód napędzany jest 1,6-litrowym turbodoładowanym silnikiem typu bokser. Wyznacza on kierunek, którym Subaru podąży w przyszłości, a więc downsizing jednostek o objętości skokowej 2,5 oraz 2,0 l. Niskie zużycie paliwa pomoże osiągnąć także bezstopniowa skrzynia biegów CVT.
Jest to pierwsza na świecie tego typu przekładnia o wzdłużnie zamontowanym napędzie, mająca znaleźć się w seryjnie produkowanym samochodzie z napędem na wszystkie koła. Hybrydowy system Subaru został zintegrowany razem z układem napędu na wszystkie koła. Ze względu na niewielkie wymiary oraz masę zastosowano tylko jeden silnik elektryczny. Podczas ruszania oraz przy niskich prędkościach możliwa jest jazda wyłącznie dzięki energii elektrycznej, która odzyskiwana jest także podczas hamowania ze wszystkich czterech kół.
Źródło: Worldcarfans