Sterydy dla hybrydy – JE Design Touareg Hybrid (2011)

Podobnie jak Porsche ma hybrydowe Cayenne, tak Volkswagen ma Touarega z takim typem napędu. Cayenne Hybrid zajął się w zeszłym roku SpeedART, natomiast Volkswagenem dopiero teraz JE Design.

Sterydy dla hybrydy – JE Design Touareg Hybrid (2011)
Olgierd Lachowski

06.04.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:35

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Obraz

Wśród kilku wersji silnikowych SUV-a z Wolfsburga najbardziej skomplikowaną jest odmiana Hybrid. Połączono w niej 3,0-litrowy silnik cieplny z jednostką elektryczną. Ten pierwszy ma 6 cylindrów w układzie V i sprężarkę mechaniczną typu Roots przygotowaną przez Eatona. Całkiem sporą moc 333 KM motor ten uzyskuje w przedziale 5500-6500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 440 Nm przy 3000-5250 obr./min.

Silnik elektryczny dostarcza kolejne 34 kW (46 KM) przy 1500-3250 obr./min. Moc całkowita tego Touarega wynosi 380 KM, a moment maksymalny 580 Nm, ale Volkswagen zastrzega, że są to wartości chwilowe.

JE Design Touareg Hybrid fot.1o
JE Design Touareg Hybrid fot.1o

Touareg nie jest niestety lekkim SUV-em, bo waży 2315 kg, jednak dziennikarze testujący tego Volkswagena podkreślają, że jak na tak duże i ciężkie auto jest on całkiem poręczny. Do tego wóz ma całkiem przyzwoite parametry terenowe, które według niektórych redaktorów stawiają go na pierwszym miejscu wśród SUV-ów.

Touareg Hybrid imponuje osiągami na drogach utwardzonych: do 100 km/h przyspiesza w 6,50 s i osiąga aż 240 km/h.

Firma JE Design, której siedziba mieści się w Leingarten, zaprojektowała zestaw spojlerów do Touarega składający się z przedniego spojlera ze światłami dalekosiężnymi, zmienionej osłony chłodnicy, poszerzających nakładek na błotniki, listew progowych, nakładki na tylny zderzak i wielkiego tylnego spojlera dachowego. Plastiki te kosztują 5355 euro (wszystkie ceny z VAT). Do tego dostępne są także końcówki rur wydechowych za 595 euro.

Tuning optyczny wieńczą koła składające się z szerokich niskoprofilowych opon i 22-calowych felg. Felgi mają szerokość 10 cali. Cena kompletu kół to 5190 euro. Firma montuje także tuleje dystansowe zwiększające rozstaw kół o 30 mm z przodu i 40 mm z tyłu.

Na życzenie klienta pneumatyczne zawieszenie Touarega za pomocą nowego modułu sterującego jest obniżane o 35 mm.

Obraz

Jeśli chodzi o napęd, to tuner zdecydował się podkręcić nieco silnik spalinowy. Pracownicy wymienili centralną jednostkę sterującą i dzięki temu uzyskali 60-konny wzrost mocy, a więc teraz Touareg Hybrid może się pochwalić łącznie 440 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 630 Nm. To ulepszenie kosztuje 3999 euro.

JE Design wierzy w swoje umiejętności, toteż daje roczną gwarancję (w cenie tuningu silnika) na jednostkę napędową, sprężarkę i układ napędowy. Gwarancję tę można przedłużyć o kolejny rok za 199 euro. JE Design Touareg Hybrid osiąga prędkość 255 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,90 s.

Posiadacze Touarega z 3-litrowym silnikiem ZS mogą także oddać swoje auto w ręce specjalistów JE Design, by ci podnieśli moc z 240 KM do 285 KM.

Jeśli komuś nie chce się bawić w dokupowanie każdego elementu tuningowego oddzielnie, to może zamówić pakiet razem z instalacją i certyfikatem TÜV za 21 105 euro.

Obraz

Touareg Hybrid po dopingu nie będzie lepszy w terenie – ba, w ogóle w teren się nie nadaje - ale za to będzie się prezentował nietuzinkowo (czy jest ładny, to kwestia gustu) na zwykłej drodze.

Dane techniczne


  • Typ: V6
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2995 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor Eaton
  • Moc maksymalna łączna: 440 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 149,25 KM/l (seryjny – 126,54 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 10,0 x 22″
  • Koła tylne: 10,0 x 22″

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 2315 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,26 kg/KM (seryjny – 6,11 kg/KM)
  • Długość: 4795 mm
  • Szerokość: 1940 mm
  • Wysokość: 1674 mm (- 35 mm)
  • Rozstaw osi: 2893 mm

Osiągi:


  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,90 s
  • Prędkość maksymalna: 255 km/hblock position=\inside8091/block
Komentarze (0)