Stabilny trzeci kwartał dla BMW
BMW opublikowało raporty sprzedaży oraz przychodów za trzeci kwartał tego roku, a więc za okres od lipca do końca września. Niemiecki producent zanotował wzrost sprzedaży na poziomie 9%, co jest zasługą głównie rynku chińskiego.
07.11.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:59
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
BMW opublikowało raporty sprzedaży oraz przychodów za trzeci kwartał tego roku, a więc za okres od lipca do końca września. Niemiecki producent zanotował wzrost sprzedaży na poziomie 9%, co jest zasługą głównie rynku chińskiego.
Opłacało się inwestować i produkować przedłużane wersje średniej limuzyny specjalnie dla Chińczyków. Rozwijający się w piekielnie szybkim tempie rynek chiński okazał się w tym roku bardzo łaskawy dla niemieckiego koncernu.
Biorąc pod uwagę wyniki całego koncernu, a więc BMW, Mini oraz Rolls-Royce'a, na całym świecie Niemcy sprzedali 434 963 auta, co oznacza wzrost o 9% w porównaniu z 399 218 pojazdami sprzedanymi w 2011 roku. Nieźle wyglądają także przychody.
Od początku lipca do końca września BMW zanotowało wpływy do kasy równe 18,817 miliarda euro, czyli o 13,7% więcej niż w tym samym okresie w roku ubiegłym. Jeszcze lepiej wygląda zysk przed opodatkowaniem, który wzrósł o 17,6%, z 1,689 do 1,987 miliarda euro.
W pierwszych trzech kwartałach tego roku BMW sprzedało więc łącznie 1 335 502 auta wszystkich trzech marek, czyli o 8,3% więcej niż w 2011. Co ciekawe jednak, w Europie sytuacja poprawiła się zaledwie o 0,8% (sprzedano 640 207 aut), podczas gdy w Stanach Zjednoczonych o 7,1% (235 487).
Najlepiej pod tym względem wypada rejon Azji, w tym także Chiny. W tym roku z salonów wyjechały tam już 359 103 samochody, a w samych tylko Chinach zanotowano wzrost sprzedaży o 33,3% w stosunku do roku 2011.
Źródło: Carscoop