Sprzedaż aut sportowych spadła w 2019 roku. Mustang ciągle jest numerem jeden w kraju
Segment pojazdów sportowych stanowi niszę na polskim rynku motoryzacyjnym. IBRM Samar sprawdził, jak wyglądała sprzedaż takich aut w 2019 roku i jak zmieniła się ona w stosunku do poprzedniego okresu. Wyniki nie napawają optymizmem.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pojęcie samochodu sportowego jest bardzo szerokie. Na rynku nie brakuje bowiem hatchbacków, sedanów, a nawet kombi o wysokich osiągach pozwalających określać takie auta mianem sportowych. W większości statystyk nie są one jednak uwzględniane osobno.
Zobacz także
Jako modele o stricte sportowym charakterze traktowane są pojazdu z nadwoziem typu coupe i cabrio, które, choć często są bardziej luksusowe niż typowo sportowe. W taki sposób ujęto je również w podsumowaniu roku 2019 przygotowanym przez IBRM Samar, z którego wynika, że popyt na coupe i kabriolety zmalał w 2019 roku aż o 8,1 proc.
To spora strata, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę, że polski rynek w ujęciu ogólnym zaliczył 4,4-procentowy wzrost. Kolejne miesiące pokażą, czy spadek zainteresowania segmentem aut postrzeganych jako sportowe jest postępującym trendem czy może chwilową anomalią.
Zapewne nikogo nie zdziwi fakt, że w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych modeli sportowych w Polsce przeważają marki premium. Trudno się temu dziwić, gdyż to właśnie one mają w ofercie najwięcej pojazdów z nadwoziem coupe i cabrio. Poniżej prezentujemy marki i konkretne modele najchętniej wybierane w 2019 roku przez klientów poszukujących pojazdu sportowego:
Najpopularniejsze marki:
Najpopularniejsze modele:
- Ford Mustang - 783 szt.
- Mercedes klasy C - 493 szt.
- Mercedes klasy E - 365 szt
- Mazda MX-5 - 256 szt.
- BMW Serii 8 - 184 szt.
- BMW Serii 2 - 181 szt.
- Mercedes klasy S - 180 szt.
- Porsche 911 - 158 szt.
- BMW Serii 4 - 151 szt.
- Porsche 718 - 122 szt.