Smart zrobił dużego SUV‑a. Jest elektrykiem
Smart jeszcze do niedawna kojarzył się z małymi miejskimi autami. Marka zmienia jednak kierunek, prezentując coś z zupełnie innej bajki.
29.08.2024 | aktual.: 29.08.2024 14:33
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowy Smart #5 jest bowiem dużym SUV-em. Mierzy 4705 mm długości i ma 2900 mm rozstawu osi. Jest więc większy niż np. Škoda Kodiaq. Pudełkowate kształty, dodatkowo potęgują to wrażenie i choć design nie każdemu przypadnie do gustu, z pewnością pozwoli się wyróżnić.
Technicznie piątka ma wiele wspólnego z Mercedesem EQB, na którym bazuje. W przeciwieństwie do modelu ze Stuttgartu jest jednak w pełni elektrycznym modelem, a nowoczesny charakter podkreślono licznymi detalami, takim jak chowane klamki czy szyby bez ramek.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sporo dzieje się też we wnętrzu. Kokpit jest tak naprawdę jednym wielkim ekranem, a właściwie trzema ekranami zespolonymi ze sobą, co w połączeniu z 20-głośnikowym systemem audio Sennheiser sprawia, że kabina jest kinem na kołach. Smart chwali się wyjątkowym systemem ambientowego podświetlenia z 256 kolorami, które mogą rozświetlać się w rytm muzyki, tworząc audiowizualne show.
Jeśli chodzi o napęd, jest on oparty na 800-woltowej architekturze pozwalającej szybko ładować akumulator o pojemności 100 kWh. By zapełnić baterię z 10 do 80 proc. wystarczy 15 minut. Maksymalny zasięg zgodnie z cyklem CLTC wynosi natomiast aż 740 km. Niestety dokładna specyfikacja wciąż pozostaje nieznana.
Zmieni się to w najbliższych miesiącach. Wówczas powinniśmy też poznać ceny. Co ciekawe, Smart #5 powinien trafić również do Europy.