Smart Fortwo bije rekordy w USA
Smart nie mógł wybrać sobie lepszego momentu na debiut rynkowy w Stanach Zjednoczonych. Dzięki ciągle rosnącym ceną paliw za Oceanem, firma nie tylko osiągnęła swój cel - sprzedać 15.000 Fortwo w zeszłym roku, ale dołożyła do tego jeszcze 10.000 aut.
20.01.2009 | aktual.: 02.10.2022 16:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Smart nie mógł wybrać sobie lepszego momentu na debiut rynkowy w Stanach Zjednoczonych. Dzięki ciągle rosnącym ceną paliw za Oceanem, firma nie tylko osiągnęła swój cel - sprzedać 15.000 Fortwo w zeszłym roku, ale dołożyła do tego jeszcze 10.000 aut.
Samochód wydaje się być zbawieniem dla Amerykanów, przyzwyczajonych do wielkich limuzyn z jeszcze większymi silnikami. Człowiekiem odpowiedzialnym częściowo za ten sukces jest Roger Penske - wyłączny dystrybutor Smarta na terenie Stanów Zjednoczonych. Działa tam "tylko" 74 dilerów w 35 stanach, więc wynik 25.000 sprzedanych egzemplarzy jest dla wszystkich dużym zaskoczeniem.
Penske Automotive Group spodziewa się kolejnych 25 tysięcy w tym roku. Oczywiście wynik może być dużo wyższy i prawdopodobnie będzie, częściowo dzięki 6 nowym dilerom.
Nigdy nie sądziłem, że Amerykanie polubią małe dwuosobowe autka, ale pogłębiający się kryzys, tam szczególnie widoczny i rosnące ceny paliw są dla nich uzasadnioną przyczyną. I dobrze.