Skoda Superb i nowy silnik
Skoda Superb właśnie doczekała się nowego silnika. Od teraz klienci decydujący się na zakup eleganckiej limuzyny czeskiej firmy, mogą wybrać nową, zmodyfikowaną jednostkę diesla o pojemności 2-litrów. Zastąpi ona starszą wersję 2,0 TDI, która cechowała się taką samą mocą. Świeża jednostka została jednak opracowana w oparciu o najnowszą wersję technologii Common Rail.
18.02.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Skoda Superb właśnie doczekała się nowego silnika. Od teraz klienci decydujący się na zakup eleganckiej limuzyny czeskiej firmy, mogą wybrać nową, zmodyfikowaną jednostkę diesla o pojemności 2-litrów. Zastąpi ona starszą wersję 2,0 TDI, która cechowała się taką samą mocą. Świeża jednostka została jednak opracowana w oparciu o najnowszą wersję technologii Common Rail.
Jak już wspominaliśmy moc jest taka sama, a więc 140KM. Mimo to dużym plusem jest m.in. zmniejszenie zapotrzebowania na olej napędowy, a także mniejsza emisja dwutlenku węgla. Nowy silnik ma przejeżdżać 100 kilometrów zużywając 5,4-litra oleju napędowego, a przy tym emisja dwutlenku węgla na kilometr wyniesie 143g (12g mniej w stosunku do starej jednostki).
Co ciekawe owe zmiany nie wpłynęły na cenę Superba. Pomimo zastosowania nowszej technologicznie jednostki cena (w tym przypadku mowa o samochodach oferowanych w Wielkiej Brytanii) wciąż wynosi 18205 funtów. Na Wyspach pojazd z odświeżoną jednostką dostępny jest już od dziś i można go kupić z 6-biegową, manualną skrzynią lub z automatyczną wersją o podwójnym sprzęgle DSG.
Ciekaw jestem kiedy ta jednostka trafi do polskiej gamy Superbów i czy również zmiana technologiczna nie odbije się na cenie samochodu.
Źródło: carscoop