Siedem niesamowitych konceptów Jeepa i Mopara
W tym roku odbędzie się już 50. coroczne Easter Jeep Safari. Jednocześnie, sama marka Jeep świętuje 75. urodziny. Z tej okazji producent samochodów terenowych przygotował aż siedem niesamowitych pojazdów koncepcyjnych, bazujących na podzespołach Mopara.
10.03.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ten kolos jak widać bazuje na modelu Wrangler. Ze standardowego auta nie zostało jednak wiele. Zmienione zostało nie tylko zawieszenie i nadwozie, ale przede wszystkim - silnik. Trailcat został wyposażony w potwornie mocną jednostkę V8 6.2 Hellcat, która moc przekazuje na koła poprzez 6-biegową przekładnię ręczną. Co ciekawe, auto ma mniejszy niż standardowy rozstaw osi. W ramach modyfikacji wymiar ten został zredukowany aż o 12 cali, czyli o nieco ponad 30 cm.
Ten kolos to hołd dla wszystkich Jeepów, które kiedykolwiek służyły w wojsku. Konstruktorzy chcieli jednak przypomnieć przede wszystkim o równie brutalnym Kaiserze M715. Pod maską tej maszyny pracuje V6 Pentastar o pojemności 3,6 l. Moc trafia z tej jednostki poprzez 5-biegowy automat na koła, obute w wojskowe, 40-calowe ogumienie.
Kolejną maszyną bazującą na Wranglerze jest model Shortcut. Inspiracją dla tego modelu był model CJ-5. Klasycznie wyglądająca maszyna została osadzona na 35-calowych oponach BF Goodrich. Nadwozie tego samochodu zostało skrócone o 26 cali (około 66 cm) i podniesione o 5 cm. Pod maską pracuje, podobnie jak w Crew Chhiefie, 3,6-litrowe V6 Pentastar.
Ten koncept to współczesna interpretacja maszyny roboczej z przełomu lat 50. i 60. Bazuje on na Wranglerze z 2005 roku. Pod jego maską pracuje rzędowa szóstka PowerTech o pojemności 4 l. Moc z niej trafia na koła przez 3-biegową skrzynię automatyczną.
Ten wóz to pokaz możliwości zestawów modyfikacji przygotowanych przez Jeepa i Mopara. Auto zostało postawione na 17-calowych felgach obutych w 37-calowe opony. Prześwit zwiększono o 5 cm dzięki specjalnemu zestawowi części, który wykorzystuje między innymi sprężyny Fox.
Pickup od Jeepa? O tym plotkuje się w kuluarach już od pewnego czasu. Bazą dla tego pojazdu był naturalnie Renegade. Pod jego maską pracuje 2-litrowa, rzędowa czwórka, która sparowana jest z 9-biegową przekładnią automatyczną. W jeździe terenowej pomaga Jeep Active Drive Lock.
Ten wóz jest najmniej szalonym z przedstawionych pojazdów koncepcyjnych. Służy on przede wszystkim pokazaniu możliwości części firmy Mopar oraz Jeep Performance. Na jego pokładzie znajdziemy między innymi pakiet podnoszący prześwit o 5 cm, 17-calowe aluminiowe felgi z 29,5-calowymi oponami BF Goodrich T/A KO2 oraz 2,4-litrowy motor Tigershark z 9-biegowym automatem i Jeep Active Drive Low.