Seat Ateca X‑Perience Concept, czyli uterenowiony SUV

Ateca to pierwszy SUV w historii Seata. Tak jak większość konkurentów oferowany jest on z napędem na cztery koła i już sam w sobie uchodzi za pojazd uterenowiony. Po co więc Atece koncepcyjna wersja X-Perience?

Seat Ateca X-Perience Concept, czyli uterenowiony SUV
Aleksander Ruciński

22.09.2016 | aktual.: 14.10.2022 13:57

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Dotychczas wydanie X-Perience było zarezerwowane wyłącznie dla kompaktowego Leona, nie nadającego się w serii na leśne wycieczki. Wprowadzenie wersji uterenowionej wydawało się więc jak najbardziej sensowne. Jeśli jednak chodzi o Atecę, nie do końca rozumiemy politykę Seata, który prezentuje uterenowioną wersję samochodu, który już w standardzie ma mniejsze lub większe, ale jednak terenowe konotacje.

Przyznajemy, że my nie musimy tego rozumieć. Ważne, żeby rozumieli to klienci, a prawda jest taka, że SUV-y, w tym Ateca sprzedają się jak ciepłe bułeczki i wprowadzenie agresywnie wyglądającej i obiecującej wersji X-Perience pewnie przyczyni się do jeszcze lepszych wyników Seata. Co prawda X-Perience jak na razie jest tylko konceptem. Istnieją jednak bardzo duże szanse na wersję produkcyjną, tym bardziej, że prezentowane wydanie koncepcyjne wygląda na właściwie gotowe do sprzedaży.

Obraz

Czym kusi Ateca X-Perience? Przede wszystkim masą "terenowych" dodatków w postaci dodatkowych osłon podwozia i nadwozia, większych kół, czy ciekawej kolorystyki. Trzeba przyznać się, że w matowym lakierze z pogranicza brązu i zieleni, hiszpański SUV prezentuje się nad wyraz dobrze. Co więcej, w parze z wyglądem idą podobno niezłe właściwości terenowe.

Koncept X-Perience został wyposażony w napęd na cztery koła ze sprzęgłem Haldex oraz elektroniczny pomocnik w postaci asystenta zjazdu z góry. Pomóc powinny także opony z bardziej uniwersalnym bieżnikiem oraz delikatnie zwiększony prześwit. A co znajdziemy pod maską? Pracuje tam dwulitrowy turbodiesel o mocy 190 KM, który wydaje się optymalną opcją dla pojazdu tego typu.

Obraz

Mimo nie do końca określonego charakteru, Ateca X-Perience wydaje się interesującym konceptem, który ma spore szanse przerodzić się w popularną wersję produkcyjną. Decyzja zapadnie najprawdopodobniej w najbliższych miesiącach. My jednak bardziej niż na uterenowione wydanie, czekamy na planowaną, sportową Cuprę, wyposażoną w 290-konny silnik znany z najmocniejszego Leona.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (6)