SchwabenFolia Chevrolet Camaro SS (2013)
Wśród tunerów przerabiających Chevrolety Camaro można wybierać i przebierać. W tej grupie jest SchwabenFolia. Firma zafundowała autu modyfikacje nie tylko wizualne.
17.06.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Chociaż SS nie jest już od dawna najmocniejszą seryjną wersją Chevroleta Camaro, nadal budzi duże zainteresowanie zarówno wśród przechodniów mijających ten wóz na ulicy, jak i klientów nabywających tę maszynę w salonie.
Jednym z czynników wpływających na popularność Camaro w odmianie SS jest ogromny widlasty silnik. Żeby w Stanach Zjednoczonych jakikolwiek motor nazwać normalnym, musi on mieć nie tylko widlasty układ rzędów cylindrów, ale także osiem garów. Jeśli cylindrów jest mniej, to jednostka jest za mała, jeśli więcej – to dla przeciętnego Amerykanina niepotrzebnie skomplikowana.
Widlasta ósemka Chevroleta jak na europejskie warunki cechuje się ogromną objętością skokową wynoszącą 6,2 l. Ten spokrewniony w pewnym stopniu z silnikiem Corvette ZR1 motor ma prosty układ rozrządu z wałkiem umieszczonym w kadłubie i dwoma zaworami na każdy cylinder. Nie ma za to bezpośredniego wtrysku benzyny ani doładowania – tzn. doładowania nie miał, dopóki nie trafił do SchwabenFolii.
W seryjnej odmianie 6,2-litrowiec potrafi wykrzesać z siebie 431 KM przy 5900 obr./min i 569 Nm przy 4600 obr./min. Przy tak dużej objętości moc jest niewielka, ale tak naprawdę te 430 koni z zapasem wystarcza do szybkiej jazdy.
Jeżeli jednak ktoś potrzebuje silnych wrażeń, to niemiecki warsztat SchwabenFolia – zajmujący się przede wszystkim oklejaniem aut – może mu ich dostarczyć. Metodą na to jest zamontowanie mechanicznej sprężarki typu Roots do pomocy jednostce napędowej. To skutkuje wzrostem mocy do 525 KM.
Bez odpowiedzi pozostaje pytanie, o ile szybszy stał się Chevrolet, gdy przybyło mu prawie 100 KM. Normalne auto do setki rozpędza się w 4,50 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Po wersji ponad 500-konnej można spodziewać się sporo więcej – szczególnie w kwestii prędkości.
Na tym kończą się szczegółowe informacje dotyczące tego coupé. Na zdjęciach widać, że felgi nie są seryjne – pochodzą z firmy BBS. Ich rozmiar nie został podany, jednak sądzę, że mają nie mniej niż 20 cali średnicy. Od fabrycznego auta to Camaro różni się również przednim spojlerem oraz tym, że w garbie na masce silnika wycięto otwór, przez który można podziwiać sprężarkę i jednostkę napędową.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, LS3
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
- Doładowanie: sprężarka mechaniczna
- Moc maksymalna: 525 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 85,20 KM/l (seryjny – 69,94 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1751 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,34 kg/KM (seryjny – 4,06 kg/KM)
- Długość: 4836 mm
- Szerokość: 1918 mm
- Rozstaw osi: 2852 mm
Źródło: WCF