Dwa długie tunele. Budowa, jakiej w Polsce nie było

Na północnym krańcu Warszawy powstaną dwa długie tunele, które umożliwią poprowadzenie trasy S7 pod gęsto zabudowanymi dzielnicami mieszkalnymi.

Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe, GDDKiA | Krzysztof Nalewajko

08.01.2024 | aktual.: 08.01.2024 11:38

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Budowa nowej trasy S7 to jeden z najważniejszych projektów drogowych w Polsce. Choć większość fragmentów została już oddana kierowcom, wciąż nie doczekaliśmy się kilku kluczowych odcinków. Jednym z nich jest bez wątpienia ten między Czosnowem i Warszawą - północny wjazd do stolicy.

Jak wynika z informacji publikowanych przez GDDKiA, budowa tego fragmentu będzie ambitnym wyzwaniem, ponieważ planowany odcinek będzie w dużej mierze przebiegać przez tereny wysoko zurbanizowane.

Pomiędzy Kiełpinem a trasą Armii Krajowej w Warszawie nie ma zbyt wiele przestrzeni na ekspresówkę z trzema pasami ruchu w każdym kierunku. GDDKiA zdecydowała się więc na dwa tunele o łącznej długości ponad 2 km.

Pierwszy tunel będzie miał 1000 m, a drugi 1100 m długości. Pomiędzy nimi powstanie naziemny węzeł Warszawa Chomiczówka. Na końcu drugiego tunelu wybudowany zostanie z kolei węzeł Warszawa Północ, który połączy trasy S7 i S8.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Poza węzłami i tunelami konieczne będzie także stworzenie kilku wiaduktów, przejść podziemnych i kładek dla pieszych, jak również mniejszych elementów infrastruktury. To spore wyzwanie dla biur projektowych i późniejszych wykonawców.

Swoje propozycje na opracowanie dokumentacji projektowej złożyło osiem podmiotów. GDDKiA wybierze najlepszą z nich. Budżet na to zadanie wynosi blisko 30 mln zł.

trasa s7infrastruktura drogowanowe drogi
Komentarze (1)