Cullinan jest najlepiej sprzedającym się Rolls-Royce'em w historii

Kolejny ekstremalnie luksusowy SUV i kolejny sukces sprzedażowy. Rolls-Royce Cullinan budził obrzydzenie purystów już od pierwszej zapowiedzi, lecz klienci go kochają. To najlepiej sprzedające się auto w historii tej marki.

Cullinan jak większość luksusowych SUV-ów okazał się sprzedażowym hitem.
Cullinan jak większość luksusowych SUV-ów okazał się sprzedażowym hitem.
Źródło zdjęć: © fot. James Lipman
Aleksander Ruciński

08.01.2020 | aktual.: 22.03.2023 16:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wszędzie ten sam schemat. Porsche Cayenne, Lamborghini Urus, Bentley Bentayga, Rolls-Royce Cullinan - konserwatywni wielbiciele motoryzacji stwierdzą, że żadne z tych aut nie powinno ujrzeć światła dziennego, gdyż niektórym markom po prostu nie przystoi produkować SUV-ów. Jak jednak pokazują wyniki sprzedaży, klienci uwielbiają takie samochody.

Do grona czarnych owiec wyhodowanych głównie z myślą o maksymalizacji zysków dołączył niedawno Rolls-Royce Cullinan. Mimo ceny, która bazowo grubo przekracza 1 mln złotych, chętnych nie brakuje. To najpopularniejszy model w historii marki i kura znosząca złote jajka, która dała Brytyjczykom rekordowy wynik w 2019 roku.

Rolls-Royce pochwalił się właśnie statystykami sprzedaży, z których wynika, że ubiegły rok był najlepszym w całej 116-letniej historii marki. Klienci z całego świata kupili łącznie 5152 auta, co jest wynikiem o 25 proc. lepszym niż w roku 2018. Szef marki, Torsten Müller-Ötvös, przyznał, że jest to głównie zasługa ogromnego popytu na Cullinana.

Największym rynkiem zbytu dla Rolls-Royce'a pozostają Stany Zjednoczone, dalej znajdziemy Chiny oraz Europę. Wielu klientów znajdziemy też w Rosji, Katarze, Singapurze, Japonii oraz Korei. W najbliższych miesiącach marka zamierza umocnić swoją pozycję, choć jak przyznaje Müller-Ötvös, firmie nie zależy na dalszych, spektakularnych wzrostach. Celem nadrzędnym nadal jest bowiem zachowanie odpowiedniej ekskluzywności.

Komentarze (16)