Renault Twingo z centralnie umieszczonym silnikiem V8!
Inspiracją dla tego pojazdu były Renault Megane Trophy i Clio V6, które posiadają silniki umieszczone tuż za pierwszym rzędem siedzeń. Renault Twingo Trophy, które dziś dla Was opisujemy, jest tworem francuskiej firmy Lazareth. Udało im się stworzyć prawdziwą nieujarzmioną bestię, bowiem zamiast standardowego silnika 1,2 do tego auta trafiła jednostka V8!
25.10.2009 | aktual.: 02.10.2022 18:47
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Inspiracją dla tego pojazdu były Renault Megane Trophy i Clio V6, które posiadają silniki umieszczone tuż za pierwszym rzędem siedzeń. Renault Twingo Trophy, które dziś dla Was opisujemy, jest tworem francuskiej firmy Lazareth. Udało im się stworzyć prawdziwą nieujarzmioną bestię, bowiem zamiast standardowego silnika 1,2 do tego auta trafiła jednostka V8!
Silnik V8, który zapożyczony od Range Rovera. Ma on pojemności 3,5-litra i produkuje moc 180KM! Oczywiście tak duża jednostka wymagała wielu modyfikacji. W tym Twingo zabrakło więc tylnej kanapy oraz bagażnika, a napęd przeniesiono z przodu na tył. Wszystkim steruje 5-biegowa skrzynia. Oczywiście manualna.
Oczywiście tak duża moc rozerwałaby w normalnych warunkach nadwozie Twingo na strzępy, dlatego też Lazareth przygotował specjalny bodykit ze wzmocnieniami, a zawieszenie i fabryczne hamulce wyrzucono na śmietnik. Do tego doszły poszerzane i powiększane nadkola, które kryją teraz w sobie 18-calowe koła, z oponami typu Slick. Rozmiar z przodu to 230, z tyłu natomiast 320!
Naturalnie nie zapomniano o sportowych akcentach we wnętrzu kabiny. Są fotele sportowe MOMO, kierownica i zestaw cyfrowych zegarów. Lazareth wycenił swój pojazd na 70000 euro. Czy rzeczywiście warto tyle dać, za pojazd, który robi tak:
Twingo V8 premiers tours de roue
Twingo V8 Essai réservoir monté
Twingo V8 Sortie carrosserie, premiers essais
Twingo V8 au ralenti
Źródło: carscoop