Renault Twingo

W 1993 roku firma Renault zaprezentowała najmniejszy model w swojej ofercie - Renault Twingo. Mały czteromiejscowy samochód na pniu zyskał rzeszę klientów, których zachwycił jego niecodzienny design.

  • Renault Twingo to auto osobowe należące do segmentu A i występujący w nadwoziu typu hatchback w dwóch wariantach: trzydrzwiowym i pięciodrzwiowym. Produkcja modelu Twingo ruszyła w 1993 roku, a od 2014 dostępna jest trzecia generacja Twingo
  • Design Renault Twingo spotkał się z bardzo przyjaznym odbiorem. Co ciekawe, pod względem stylistycznym model Twingo podobny jest do prototypu FSM Beskid (polski prototyp auta z lat 80'), a prezentacja pierwszej generacji Twingo odbyła się zaledwie dzień po przedawnieniu patentu polskiego konceptu
  • Renault Twingo w wersji GT. Najnowsza, czyli III generacja Twingo występuje tylko w pięciodrzwiowym nadwoziu, a jego silnik został umieszczony z tyłu. Twingo III posiadał napęd na tylne koła, a pod względem konstrukcyjnym jest to brat modelu ForFour
  • Usportowiony Renault Twingo GT pod względem stylistycznym wyróżnia się niskim zawieszeniem, przyciemnianymi szybami, 17-calowymi felgami z bardzo wyróżniającym się wzorem oraz tapicerką z elementami skóry. Niestety, przy szerokości wynoszącej 1.36 metra (szerokość wnętrza auta), nie możliwe było umieszczenie sportowych foteli
  • Pod maską Renault Twingo GT znajdziemy trzycylindrowy silnik turbodoładowany TCe o pojemności 0,9 litra i mocy 109 KM. Silnik nie zachwyca, ale pamiętajmy, że Twingo waży zaledwie 864 kilogramy, więc silnik w Twingo GT może generować zadowalające osiągi
  • Panel centralny Renault Twingo GT
[1/6] Renault Twingo to auto osobowe należące do segmentu A i występujący w nadwoziu typu hatchback w dwóch wariantach: trzydrzwiowym i pięciodrzwiowym. Produkcja modelu Twingo ruszyła w 1993 roku, a od 2014 dostępna jest trzecia generacja TwingoŹródło zdjęć: © [Zdjęcie](http://en.wheelsage.org/renault/twingo/iii/pictures/prjxd5/) użytkownika Porlamfer

Francuski model Twingo można skojarzyć z polskim samochodem (niestety, nigdy nie produkowanym) FSM Beskid. Przy wytwarzaniu tego auta Renault korzystało z patentów stosowanych w Beskidzie, a sama premiera Twingo nastąpiła dzień po wygaśnięciu patentów FSM.

Na pierwszy rzut oka Twingo to pojazd typowo kobiecy. Można by powiedzieć: mały, zgrabny i powabny. Wymiary pozwalają na wygodne parkowanie, a silnik o niewielkiej pojemności na pewno nie spowoduje u właściciela objawów białej gorączki podczas wizyty na stacji paliw. Najmniejsze Renault konkuruje z takimi pojazdami, jak Ford Ka czy Fiat Seicento. Pomimo że, jak przystało na francuską markę, Twingo jest samochodem bardzo wygodnym i pozwalającym na dość przyzwoite podróżowanie po polskich drogach, rzadko widzi się ja na ulicach. Opisywany pojazd jako jedyny z tej stawki może być wyposażony w składany, płócienny dach pozwalający poczuć wiatr we włosach niczym w prawdziwym kabriolecie. Renault przegrało ze wspomnianą wcześniej konkurencją, ale kto raz wsiadł do tego samochodu, nie chce nawet słyszeć o innych mikrusach.