Renault i Nissan pokazały platformę CMF

Kiedyś mówiło się płyta podłogowa, a dzisiaj coraz częściej stosuje się określenie platforma. Mowa o najważniejszej części całego pojazdu, która warunkuje jego cechy, właściwości jezdne, wytrzymałość czy nawet stylistykę. Alias Renault-Nissan zaprezentował swoją najnowszą platformę o nazwie CMF.+

Renault i Nissan pokazały platformę CMF
Bartosz Pokrzywiński

24.06.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kiedyś mówiło się płyta podłogowa, a dzisiaj coraz częściej stosuje się określenie platforma. Mowa o najważniejszej części całego pojazdu, która warunkuje jego cechy, właściwości jezdne, wytrzymałość czy nawet stylistykę. Alias Renault-Nissan zaprezentował swoją najnowszą platformę o nazwie CMF.+

Poszczególne podzespoły samochodu są jak klocki, które trzeba dobrze połączyć. Rozsądnie wymierzyć rozstaw osi i osadzić jednostkę napędową. Wszystkie te elementy spaja platforma, która powstaje już w pierwszej fazie projektowania auta.

Renault i Nissan opublikowały informacje dotyczące najnowszej wspólnej platformy o nazwie Common Module Family (CMF). Ideą stworzenia tej platformy była możliwość łączenia ze sobą różnych elementów w taki sposób, żeby architektura CMF znalazła zastosowanie w gamie pojazdów obu marek.

Już wkrótce na bazie platformy CMF będą powstawały auta miejskie, kompaktowe, SUV-y czy crossovery, z nowym Nissanem Qashqaiem czy X-Trailem na czele. Renault zacznie korzystać z tej platformy w 2014 roku, gdy będzie pracowało nad nowymi modelami, takimi jak Espace, Scenic czy Laguna.

Po co to wszystko? Alias Renault-Nissan twierdzi, że dzięki użyciu platformy CMF uda się ograniczyć koszty związane z projektowaniem elementów konstrukcyjnych pojazdu nawet o 30-40%. Jeśli tak dalej pójdzie, to koncerny już wkrótce stworzą platformy idealne, bo jeśli Common Module Family w praktyce działa tak, jak opisują to Japończycy i Francuzi, to czego chcieć więcej?

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)