Renault i Caterham wskrzeszą Alpine

W dobie dynamicznego rozwoju segmentu usportowionych wersji cywilnych pojazdów, w tym hot hatchy, Alpine pozostało w cieniu oddziału Renault Sport. Teraz Renault postanowiło wskrzesić Alpine, a francuskiej marce ma w tym pomóc Caterham.

Renault Alpine A110-50
Renault Alpine A110-50
Bartosz Pokrzywiński

05.11.2012 | aktual.: 12.10.2022 17:06

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W dobie dynamicznego rozwoju segmentu usportowionych wersji cywilnych pojazdów, w tym hot hatchy, Alpine pozostało w cieniu oddziału Renault Sport. Teraz Renault postanowiło wskrzesić Alpine, a francuskiej marce ma w tym pomóc Caterham.

Już od jakiegoś czasu Renault szukało partnera, który chciałby nawiązać współpracę z francusko-japońskim koncernem (Renault-Nissan), by wraz z nim reaktywować znaną fanom sportów motorowych markę Alpine.

Dzisiaj w Paryżu odbyła się konferencja prasowa, na której Renault poinformowało media o tym, że to Caterham będzie współtwórcą przyszłych aut sprzedawanych z logo Alpine. Caterham Group stał się jednocześnie właścicielem 50% udziałów legendarnej marki.

Renault Alpine A110-50
Renault Alpine A110-50

Spółka zostanie powołana do życia w styczniu 2013 roku, a będzie jej przewodził Bernard Ollivier, który od 2011 roku jest wiceszefem Renault. Siedzibą nowo powstałego aliansu zostanie funkcjonująca od 1969 roku fabryka Renault w Dieppe, w której to mają powstawać nowe pojazdy spod znaku Alpine.

Obie marki połączyła miłość do sportów motorowych, a obecnie ich współpraca dotyczy Formuły 1. Renault jest dostawcą silników, które napędzają bolidy zespołu Caterham, czyli dawnego Team Lotus, będącego własnością Tony'ego Fernandesa.

To oznacza, że prezentowany na zdjęciach koncept Renault Alpine A110-50 ujrzy wreszcie światło dzienne w wersji produkcyjnej i ma ogromne szanse, by trafić na rynek. Bardzo dobra informacja. Ciekawe, czy nowe Alpine zajmie się też tuningiem aut spod znaku Renault Sport.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)