Rdzewieją najszybciej. Szwedzki ranking marek samochodów
Dla pierwszych właścicieli samochodów ochrona przed korozją nie jest kluczowym zagadnieniem, jednak dla kolejnych użytkowników staje się bardzo istotna. Które marki najlepiej zabezpieczają swoje auta przed upływem czasu i rdzą, a które przykładają do tego mniejszą wagę? Szwedzki magazyn "Vi Bilägare" postanowił to przetestować.
11.12.2024 15:36
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Klimat Szwecji daleki jest od łagodnego, co ma wpływ na karoserie pojazdów użytkowanych w tym kraju. Nic więc dziwnego, że jedne z najbardziej dokładnych badań zabezpieczenia antykorozyjnego samochodów prowadzone są przez szwedzki magazyn „Vi Bilägare”.
Zobacz także
W swoim raporcie, eksperci wzięli pod lupę takie aspekty jak grubość lakieru oraz poziom ochrony, jaką zapewnia, zabezpieczenie struktury wewnętrznej, zawieszenia, a także całej konstrukcji karoserii. Sprawdzono też stan tych elementów po testach długodystansowych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na podstawie badań stworzono ranking, który pokazuje, które marki aktualnie oferują najlepsze fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne. Oto wyniki, od najwyżej do najniżej ocenionych:
- Porsche – 5 punktów
- Jaguar – 4,7
- Nio – 4,5
- BMW – 4,1
- Audi – 4,0
- Mini – 4,0
- Mercedes – 3,9
- Renault – 3,7
- Volkswagen – 3,6
- Seat – 3,6
- Dacia – 3,5
- Tesla – 3,4
- Škoda – 3,4
- Lexus – 3,3
- Średnia – 3,1
- Alfa Romeo – 3,0
- BYD – 3,0
- Cupra – 3,0
- Polestar – 3,0
- Volvo – 3,0
- Kia – 2,9
- Hyundai – 2,9
- Nissan – 2,7
- Peugeot – 2,6
- Opel – 2,6
- Jeep – 2,5
- MG – 2,5
- Citroën – 2,4
- Mazda – 2,3
- Ford – 2,2
- Toyota – 2,2
- DS – 2,0
- Fiat – 2,0
- Hongqi – 2,0
- Lynk&Co – 2,0
- Mitsubishi – 2,0
- Range Rover – 2,0
- Subaru – 2,0
- Suzuki – 2,0
- Honda – 1,8
Volvo, które dla wielu jest symbolem trwałości i niezawodności, szczególnie w Szwecji, niespodziewanie znalazło się poniżej średniej. To zaskakujące, zwłaszcza gdy pomyślimy o reputacji starszych modeli Volvo jako wyjątkowo odpornych na korozję.
Jak pokazuje ranking, najlepiej wypadły niemieckie marki premium. Liderami są Porsche, BMW, Audi czy Mercedes. Zaskakująco wysoko znalazła się też chińska marka Nio. Wśród marek nie-premium najlepiej poradziło sobie Renault. Godna uwagi jest również Dacia, która wyprzedziła takie marki jak Tesla i Lexus.
Natomiast na końcu listy znalazły się głównie marki z Japonii. To Subaru, Suzuki i Honda.