Range Rover Evoque z dziewięciobiegową skrzynią
Range Rover wprowadził kilka zmian w modelu Evoque na nowy rok modelowy. W modnym SUV-ie brytyjskiego producenta pojawi się m.in. zupełnie nowa dziewięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów.
20.08.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Range Rover wprowadził kilka zmian w modelu Evoque na nowy rok modelowy. W modnym SUV-ie brytyjskiego producenta pojawi się m.in. zupełnie nowa dziewięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów.
Nowa dziewięciobiegowa przekładnia automatyczna powstała dzięki współpracy z firmą ZF. Przekładnia będzie dostępna w konfiguracji z jednym silnikiem benzynowym oraz dwoma dieslami, a dzięki zastosowaniu tak dużej liczby przełożeń możliwe będzie obniżenie spalania nawet o 11,4%, a także zmniejszenie emisji CO2 nawet o 9,5%, w zależności od wersji.
Najbardziej ekonomiczna odmiana Range Rovera Evoque napędzana jest 150-konnym turbodieslem o pojemności 2,2 l. W połączeniu z napędem na przednią oś auto potrzebuje 4,9 l oleju napędowego na 100 km i emituje średnio 129 g CO2 na każdy przejechany kilometr.
Poza nową przekładnią Evoque dostanie także system napędu Active Driveline. Aktywny układ zmieni auto z napędem na cztery koła w przednionapędówkę przy prędkościach powyżej 35 km/h. Jednocześnie jeśli pojawi się ryzyko utraty przyczepności, w zaledwie 300 milisekund możliwe będzie dołączenie tylnej osi.
System Active Driveline współpracuje z technologią Torque Vectoring, która może swobodnie przerzucać moc i moment obrotowy między koła, co ma całkowicie wyeliminować jakiekolwiek oznaki podsterowności.
Dodatkowo w wyposażeniu odświeżonego Evoque'a znajdą się nowoczesne układy bezpieczeństwa, jak system odczytywania znaków drogowych, utrzymania na pasie ruchu czy asystent parkowania. Wisienką na torcie są nowe kolory lakieru, wzory felg aluminiowych czy nowe znaczki z logo Evoque. Auto pojawi się w salonach do końca 2013 roku.
Źródło: CF