Przymiarka – SpeedART Cayman SP‑81 CR Concept (2013) [Genewa 2013]

Jeden z czołowych tunerów Porsche – SpeedART – pracuje nad pakietem tuningowym do Porsche Caymana. Gotowy samochód, wzmocniony prawdopodobnie do 400 KM, będzie można obejrzeć na genewskim salonie samochodowym.

Przymiarka – SpeedART Cayman SP-81 CR Concept (2013) [Genewa 2013]
Olgierd Lachowski

10.02.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:13

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Salony samochodowe już od lat przyciągają nie tylko producentów aut oraz dostawców części, ale także firmy tuningowe. Jedną z pierwszych, która się pojawiała na takich wystawach był Brabus. Obecnie tunerów jest mnóstwo i zajmują oni całkiem sporą powierzchnię wystawową. Wśród warsztatów, które nie opuszczają tak ważnych salonów jak Genewa jest SpeedART, który na tegoroczną wystawę przygotowuje całościowy zestaw tuningowy do małego coupé Porsche – Caymana.

Cayman sprzedawany jest przez Porsche w dwóch wersjach: podstawowej oraz S. W obu wóz jest napędzany 6-cylindrowym „bokserem”, ale w pierwszej odmianie silnik ma 2,7 l objętości skokowej, a w drugiej ponad 3,4 l. Mniejsza z jednostek napędowych odznacza się mocą 275 KM przy 7400 obr./min, natomiast większa cechuje się 325 KM mocy dostępnymi również przy 7400 obr./min. Moment obrotowy wynosi, odpowiednio, 290 Nm i 370 Nm.

Bez względu na wersję silnikową małe Porsche ma napędzane tylne koła, a nabywca może wybierać między skrzynią manualną o sześciu przełożeniach, a 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną, którą Porsche nazywa PDK.

Kit o nazwie SP-81 CR ma być zarówno pakietem stylistycznym, jak i zwiększającym osiągi silników. Tuner zakłada, że Cayman po przeróbkach będzie miał jeden z trzech poziomów mocy: 345 KM, 360 KM lub nawet 400 KM. Modyfikacje z pewnością obejmą elektronikę motoru, układ doprowadzania powietrza i „wydech”, obędzie się natomiast bez doładowania.

Dostępne ma być też w pełni regulowane zawieszenie, ale mniej zamożni klienci będą mogli zdecydować się na prostsze sportowe zawieszenie lub same sztywniejsze i krótsze od seryjnych sprężyny śrubowe.

Nadwozie będzie odmienione przy pomocy zestawu spojlerów i listew wykonanych zarówno z kompozytów węglowych, jak i tworzyw sztucznych. Ten pierwszy materiał zostanie wykorzystany do zbudowania na przykład tylnego skrzydła. W skład pakietu będzie wchodził przedni spojler, listwy boczne, nakładka na tylny zderzak i wspomniane tylne skrzydło.

Obraz

Uzupełnieniem tego wszystkiego będą nowe felgi o średnicy do 21”. Wydaje się jednak, że te największe koła będą za duże do Caymana i chyba lepszym rozwiązaniem będzie montaż 19- lub 20-calowych kół.

We wnętrzu zagoszczą najwyższej jakości skóra i Alcantara. Z pewnością nie zabraknie też takich detali jak aluminiowe pedały, dywaniki z logo tunera czy wstawki z włókien węglowych. Ciekawe czy będą dostępne kubełkowe fotele?

Na razie trwa budowa samochodu w warsztatach SpeedART (nie wiadomo jaka wersja silnikowa jest bazą), a przedsiębiorstwo tuningowe udostępniło tylko poglądowe wizualizacje gotowej maszyny. Szczegóły powinniśmy poznać w Genewie.

Konkurencja

  • Slider item
  • Slider item
[1/2]

Źródło: Autoblog

Komentarze (0)