Proton Lekin, czyli kolejny odgrzewany kotlet z Malezji
Malezyjski producent o nazwie Proton na targach w Kuala Lumpur zaprezentował dwa koncepty, które bazują na istniejących już samochodach. Wczoraj informowaliśmy Was o modelu Inspira, czyli Mitsubishi Lancerze, a dzisiaj prezentujemy koncept o nazwie Lekin, który jest praktycznie Lotusem Europa z innym logo.
06.12.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:54
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Malezyjski producent o nazwie Proton na targach w Kuala Lumpur zaprezentował dwa koncepty, które bazują na istniejących już samochodach. Wczoraj informowaliśmy Was o modelu Inspira, czyli Mitsubishi Lancerze, a dzisiaj prezentujemy koncept o nazwie Lekin, który jest praktycznie Lotusem Europa z innym logo.
Jednak nie jest to nic dziwnego, gdyż malezyjski Proton to właściciel marki Lotus. Co więcej - nie jest to pierwsze auto bazujące na modelu Europa - jakiś czas temu amerykański Dodge zaprezentował koncepcyjny elektryczny pojazd o nazwie Circuit, który także czerpał z rozwiązań Lotusa.
Proton Lekin (lub Lekir - jak mówią niektóre źródła) ma być stosunkowo niedrogim i elegancko wykończonym samochodem sportowym, którego cena zapewne byłaby niższa od brytyjskiego bliźniaka, którego nie znajdziemy już w ofercie Lotusa na jego oficjalnej stronie.
Proton upodobał sobie biało-czarne połączenie kolorów - zarówno Inspira, jak i prezentowany koncept Lekin mają takie właśnie, kontrastujące ubarwienie i kilka modyfikacji stylistycznych. Spekuluje się, że pod maską znajdzie się 1,6- lub 2,0-litrowa jednostka benzynowa o mocy około 220 KM.
Oryginalny Lotus Europa w ostatecznej konfiguracji miał 2,0-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 225 KM, który rozwijał 300 Nm momentu obrotowego. Pozwalało to osiągnąć pierwsze 100 km/h w około 5,7 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzymywała się przy 230 km/h. Daje to pogląd na to, jak spisywać miałby się Proton Lekin.
Jeszcze nie wiadomo. czy Proton zdecyduje się na wprowadzenie tego konceptu do produkcji. Jeśli jednak cena będzie stosunkowo niska, a technologia skopiowana od Lotusa, to ja z chęcią zobaczyłbym ten model także w Europie. A jaka jest Wasza opinia?[block position="inside"]8426[/block]
Źródło: AutoEvolution • Carscoop