Programy dla małych firm: Renault i Volkswagen
Importerzy aut proponują specjalne programy pozwalające na korzystne zakupy ich samochodów małym firmom i podmiotom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą. Postanowiliśmy dowiedzieć się co oferuje kilku marek. W pierwszym odcinku informacje dotyczące Renault i Volkswagena.
10.12.2016 | aktual.: 30.03.2023 11:28
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Renault: 50 procent klientów flotowych to firmy z sektora MSP
Informacji udzielił Janusz Chodyła, attache prasowy Renault Polska.
Tomasz Czarnecki: Renault posiada program wspierający sprzedaż aut podmiotom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą?
Janusz Chodyła: Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą stanowią dla nas bardzo ważny segment klientów. Oferty dla tej grupy zawierają zarówno atrakcyjne ceny zakupu, jak i promocyjne formy finansowania pojazdów: od kredytów, poprzez leasing – do wynajmu. Nasze propozycje kierujemy do wszystkich przedsiębiorców, są także dedykowane wybranym grupom zawodowym np. lekarzom czy prawnikom. Nie brakuje ofert nabycia pojazdów dostawczych, które są wykorzystywane np. przez firmy transportujące towary i osoby.
T.C.: Jakie są preferencje dla firm użytkujących od 2 do 20 aut?
J.C.: Każdą ofertę przygotowujemy "na miarę", dostosowując ją do indywidualnych potrzeb danego klienta. Firmy kupujące większe liczby pojazdów mogą liczyć na specjalne warunki przy zakupie.
T.C.: Co zakłada program usług posprzedażnych?
J.C.: W przypadku klientów flotowych, oprócz oferty dodatkowej gwarancji czy też kontraktów serwisowych, proponujemy program Karta Flotowa Renault. Zawiera on dodatkowe usługi i udogodnienia: rabaty na zakup części zamiennych i usług w sieci ASO Renault i Dacia, zdefiniowane stawki za roboczogodzinę, pomoc dedykowanych pracowników Biura Obsługi Klienta, serwis Door to Door, hotel opon, wypożyczenie samochodu zastępczego na czas naprawy. Program skierowany jest do firm posiadających minimum 6 samochodów Renault lub Dacia.
T.C.: Dużą grupę w wolumenie sprzedaży do przedsiębiorstw stanowi sprzedaż do małych firm?
J.C.: To ważna grupa klientów, stanowiąca przeszło 50 proc. ogólnej grupy klientów.
Volkswagen: Nowy program dla mikro i małych przedsiębiorstw
Odpowiedzi udzielił Marcin Wysocki, kierownik sprzedaży flotowej marki Volkswagen.
Tomasz Czarnecki: Volkswagen posiada program wspierający sprzedaż aut podmiotom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą?
Marcin Wysocki: We wrześniu wprowadziliśmy na rynek Volkswagen Business Care – skierowany do mikro i małych klientów flotowych. W skład programu wchodzą produkty, których celem jest zwiększenie dostępności naszych samochodów poprzez realne obniżenie całkowitego kosztu użytkowania aut firmowych. Nową ofertę opieramy na pakietach przeglądów, ochronie pogwarancyjnej Volkswagen Safe+, promocyjnym leasingu Easy Drive oraz korzystnych polisach ubezpieczeniowych. Wszystkie te produkty mogą być połączone z rabatami dla małych firm oraz specjalnymi ulgami dla wybranych grup zawodowych.
T.C.: Jednoosobowe firmy są także objęte programem usług posprzedażnych?
M.W.: Nasz serwisowy kontrakt flotowy jest skierowany do podmiotów użytkujących 10 lub więcej Volkswagenów. Dla mniejszych klientów przygotowaliśmy promocyjne pakiety serwisowe, które pozwalają zaoszczędzić około 50 proc. kosztów przeglądów. Pakiety występują w dwóch wariantach: na 4 lata i 60 tys. km oraz 4 lata i 120 tys. km. Poza przeglądami, obejmują one na przykład wymianę oleju w skrzyniach biegów DSG, a jeśli auto ma na wyposażeniu napęd 4Motion, także olej w sprzęgle Haldex.
T.C.: Jakie są preferencje dla firm użytkujących od 2 do 20 aut?
M.W.: Klienci flotowi mogą liczyć na promocyjne finansowanie zarówno kredytem jak i leasingiem. Ciekawą ofertą, na którą decyduje się coraz więcej klientów jest leasing Easy Drive z wysokim wykupem, gdzie wartość końcowa przedmiotu leasingu jest równa rynkowej wartości rezydualnej pojazdu, gwarantowaną przez Volkswagen Leasing. Dzięki temu rozwiązaniu miesięczne raty są na niższym poziomie, ponieważ nie trzeba spłacać 100 proc. ceny nowego pojazdu, a tylko jego utratę wartości. Volkswagen Leasing przejmuje na siebie także sprzedaż auta po okresie eksploatacji przez co zdejmuje z klienta kłopot związany ze zbyciem samochodu używanego. Wysokość rabatów oraz dostępność poszczególnych produktów jest uzależniona od wielkości parku aut klienta flotowego, liczby kupowanych pojazdów oraz modelu samochodu. Niekiedy zdarzają się oferty czasowe związane z wyprzedażą rocznika lub modelu, gdzie oferowane są konkretne kwoty, za które można dobrać wyposażenie dodatkowe lub opony zimowe.
T.C.: Które modele Volkswagena najczęściej są kupowane przez firmy mające do 20 samochodów?
M.W.: Mikro i małe przedsiębiorstwa najczęściej decydują się na Volkswagena Golfa i Passata. W roku bieżącym zauważamy także duże zainteresowanie nowym Tiguanem i Touranem oraz modelem up!.
T.C.: Dużą grupę w wolumenie sprzedaży do przedsiębiorstw stanowi sprzedaż do małych firm?
M.W.: Małe firmy to dla Volkswagena bardzo ważny rynek. Obecnie ponad 60 proc. naszej sprzedaży flotowej trafia do klientów tego segmentu. Wprowadzenie Volkswagen Business Care dodatkowo pomoże w zwiększeniu sprzedaży w tym segmencie.