Produkcyjny Volkswagen Up! - wiemy już wszystko [aktualizacja]

We Frankfurcie zaprezentowano produkcyjną wersję Volkswagena Up!, który na przełomie roku trafi do salonów sprzedaży.

Produkcyjny Volkswagen Up! - wiemy już wszystko [aktualizacja]
Rafał Warecki

17.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:19

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

We Frankfurcie zaprezentowano produkcyjną wersję Volkswagena Up!, który na przełomie roku trafi do salonów sprzedaży.

Miejski Up! to całkowicie nowe auto miejskie postrzegane przez VW jako przyszły sprzedażowy bestseller, który ma zatrząść segmentem A. Według zapewnień ten niewielki samochód (3540 mm długości x 1644 mm szerokości) dzięki swojemu nowoczesnemu rozplanowaniu przestrzeni wewnątrz komfortowo przewiezie cztery osoby i 251 litrów bagażu. Jak pisaliśmy wcześniej Up! będzie dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych, a dodatkowo będzie można dokupić tzw. Up!Boxes, czyli pakiety opcji dedykowanych do przewożenia dzieci czy dużych zakupów.

Obraz

Dzięki zastosowaniu sztywnych i lekkich materiałów konstrukcyjnych oraz nowoczesnych technologii produkcyjnych ważący 929 kg samochód będzie świetnie się prowadził i utrzyma bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa. Na początku w ofercie pojawią się trzy jednostki spalinowe, dwie benzynowe i jedna zasilana gazem ziemnym. Nowa seria trzycylindrowych jednostek napędowych ma cechować się niezłą dynamiką i niezwykła oszczędnością.

Silnik 1,0 MPI będzie dostępny w dwóch wariantach mocy - 60 KM/95 Nm i 75 KM/95 Nm. Auto wyposażone w słabszy z nich rozpędzi się do 160 km/h, a prędkość 100 km/h zostanie osiągnięta po czasie 14,4 sekundy, dla opcji mocniejszej parametry te wynoszą 171 km/h i 13,2 sekundy. Średnie zużycie paliwa szacowane jest na 4,2-4,7 litra na 100 kilometrów, zależnie od wariantu silnikowego, doboru BlueMotion Technology czy przekładni, która w podstawie jest manualna (5 biegów), a za dopłatą automatyczna (także 5 biegów). Skrzynie te są całkowicie nowe i przygotowane zostały specjalnie na potrzeby nowej gamy jednostek.

Obraz

Trzeci silnik to zasilany gazem 1,0 EcoFuel (68 KM), który ma cechować się spalaniem 3,2 kg gazu ziemnego na 100 kilometrów. Przy dobraniu dodatkowych opcji takich jak BlueMotion Technology z system Start&Stop oraz układ rekuperacji energii można zejść do 2,5 kg.

Oferta VW Up! ma być bardzo bogata, klient będzie mógł zażyczyć sobie różnorakie, dostępne w opcjach wyposażenie, w tym także wiele nowoczesnych technologii z zakresu bezpieczeństwa czy komfortu podróżowania. Stylistyka? Cóż, po wielu zdjęciach i wizualizacjach właśnie takiej się spodziewaliśmy. W grudniu auto pojawi się w Niemczech w cenie od 10 000 euro, a w styczniu w Polsce.

Obraz

Na koniec warto dodać, że we Frankfurcie pojawiła się także gama koncepcyjnych modeli New Small Family bazujących na VW Up!. Pośród nich znajdziemy plażowego Buggy Up!, idealnego do wakacyjnych kurortów Azzurra Sailing Team Up!, uterenowionego Cross Up!, usportowionego GT Up! czy elektrycznego E Up!. Niektóre z nich (np. E-Up!) trafią do produkcji.

Up! to przyszłość mobilności. Warunki ramowe dla indywidualnego transportu nie staną się lżejsze. Korzystanie z zasobów naturalnych i odpowiedzialność za środowisko wymagają zmiany myślenia producentów i użytkowników. Naszym zadaniem jest przedstawienie klientom optycznie atrakcyjnej oferty, która pozwoli im realizować nowe wymagania. Up! jest esencją tej idei. Młody, sympatyczny, ekologiczny i szczery samochód.

Powiedział Walter de Silva - główny designer VW AG

[aktualizacja 17 września]

Volkswagen Up! - Frankfurt Motor Show 2011

Komentarze (0)