Porsche podjęło decyzję w sprawie Chin. Rusza cięcie kosztów
Słabnący popyt na chińskim rynku motoryzacyjnym zmusza europejskich producentów do trudnych decyzji. Jednym z przykładów jest Porsche, które ograniczy liczbę salonów w Państwie Środka.
28.10.2024 09:54
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Porsche chce zaoszczędzić kilka miliardów euro przed 2030 rokiem - powiedział dziennikarzom dyrektor finansowy Lutz Meschke na konferencji, podczas której ogłoszono 41-procentowy spadek zysku operacyjnego.
Do słabego wyniku przyczyniły się wyraźne spadki na największym rynku motoryzacyjnym świata - "Chiny są niesamowitym wyzwaniem, nie tylko dla Porsche" — powiedział Meschke. "W przyszłości nie możemy już zakładać, że Chiny nadal będą tym, czym były dotychczas dla europejskich graczy" - dodał.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Meschke wyjaśnił, że marka musi dostosować tamtejszą strukturę sprzedaży do spadku popytu. Chodzi zarówno o gamę modelową jak i liczbę przedstawicielstw w Chinach.
"Nie rezygnujemy z rynku chińskiego, ale musimy stawić czoła faktom" — powiedział, dodając, że sprzedaż pojazdów w Chinach ma się utrzymać w stagnacji w 2025 r. w porównaniu z tym rokiem i że Porsche znacznie ograniczy swoją lokalną sieć dealerską.