Porsche podjęło decyzję w sprawie Chin. Rusza cięcie kosztów

Słabnący popyt na chińskim rynku motoryzacyjnym zmusza europejskich producentów do trudnych decyzji. Jednym z przykładów jest Porsche, które ograniczy liczbę salonów w Państwie Środka.

Salon Porsche w Szanghaju, Qilai Shen/Bloomberg via Getty Images
Salon Porsche w Szanghaju, Qilai Shen/Bloomberg via Getty Images
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg
Aleksander Ruciński

28.10.2024 09:54

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Porsche chce zaoszczędzić kilka miliardów euro przed 2030 rokiem - powiedział dziennikarzom dyrektor finansowy Lutz Meschke na konferencji, podczas której ogłoszono 41-procentowy spadek zysku operacyjnego.

Do słabego wyniku przyczyniły się wyraźne spadki na największym rynku motoryzacyjnym świata - "Chiny są niesamowitym wyzwaniem, nie tylko dla Porsche" — powiedział Meschke. "W przyszłości nie możemy już zakładać, że Chiny nadal będą tym, czym były dotychczas dla europejskich graczy" - dodał.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Meschke wyjaśnił, że marka musi dostosować tamtejszą strukturę sprzedaży do spadku popytu. Chodzi zarówno o gamę modelową jak i liczbę przedstawicielstw w Chinach.

"Nie rezygnujemy z rynku chińskiego, ale musimy stawić czoła faktom" — powiedział, dodając, że sprzedaż pojazdów w Chinach ma się utrzymać w stagnacji w 2025 r. w porównaniu z tym rokiem i że Porsche znacznie ograniczy swoją lokalną sieć dealerską.

Komentarze (1)