Porsche Panamera GTS zaprezentowana. Ma 460 KM i występuje w obu nadwoziach
Pod koniec lipca świat obiegła informacja, że Porsche zarejestrowało numery VIN dla trzech nowych aut. Jednym z nich była Panamera GTS, która właśnie debiutuje. Poza mocniejszym silnikiem oferuje bardziej sportową stylistykę i obniżone zawieszenie.
16.10.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:59
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Obecnie klienci Porsche mogą wybierać z 16 odmian Panamery. To nie oznacza, że w portfolio nie ma luk. Dlatego właśnie do oferty dołączają dwie kolejne wersje: GTS oraz GTS Sport Turismo. Premiera aut nie jest zaskoczeniem. O tym, że nadchodzą wiedzieliśmy od lipca, kiedy to dowiedzieliśmy się, że marka z Zuffenhausen zarejestrowała dla nich numery VIN.
Wtedy mogliśmy tylko spekulować na temat specyfikacji, a dzisiaj już wiemy, że pod maską obu wersji nadwoziowych pracuje podwójnie doładowane, 4-litrowe V8 (a nie, jak wcześniej mówiono, V6) o mocy 460 KM. Do pierwszej setki rozpędza się w 4,1 s, zaś prędkość maksymalna to 292 km/h, a w przypadku Sport Turismo – 289 km/h.
Moc jest przekazywana na cztery koła za pomocą 8-stopniowej skrzyni PDK i z pomocą systemu Porsche Traction Management. Adaptacyjne zawieszenie zostało obniżone o 10 mm, zaś funkcja PASM jest teraz bardziej zestrojona pod sportową jazdę. Za zatrzymywanie się odpowiadają większe hamulce – z przodu mają 390 mm średnicy, z tyłu 365 mm.
Z zewnątrz GTS najłatwiej rozpoznać po licznych czarnych akcentach oraz pakiecie stylistycznym Sport Design. Auto w standardzie stoi na 20-calowych felgach Panamera Design. Wewnątrz króluje czarna alcantara (również pokrywa podgrzewaną, wielofunkcyjną kierownicę) i anodowane aluminium. Wraz z premierą wersji GTS Porsche wprowadza do Panamery konfigurowalny wyświetlacz head-up.