Porsche Boxster ma już 25 lat. Niemcy świętują rocznicę po swojemu
Choć trudno w to uwierzyć, pierwszy egzemplarz Boxstera opuścił taśmy produkcyjne w 1996 roku. Auto przez lata zauważalnie ewoluowało, lecz nie zatraciło swojego pierwotnego charakteru. Producent postanowił uczcić wyjątkową rocznicę tworząc urodzinową edycję specjalną.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
25 lat, 4 generacje i tysiące zadowolonych klientów - tak w skrócie można opisać historię Boxstera, który w końcówce XX wieku szturmem wbił się do segmentu sportowych roadsterów tworzonych głównie po to, by dawać radość z jazdy. Ostatnia odsłona jest z nami od 2015 roku. Przydałby się lifting lub następca. Póki co jednak możemy liczyć jedynie na urodzinową edycję specjalną.
Zobacz także
Boxster 25 - tak się ona nazywa to wyjątkowe wydanie inspirowane pierwszym, koncepcyjnym egzemplarzem pokazanym w 1993 roku. Stąd miedziane nawiązania - charakterystyczne wstawki znajdziemy m.in. na wlotach powietrza, oznaczeniach oraz oczywiście felgach, które stylem mocno nawiązują do lat 90.
Wnętrze z kolei wykończono głównie w czerwieni. To barwa, która wyglądała dobrze w kabinach aut sprzed dwóch dekad i dziś można powiedzieć o niej to samo. Kolorystyka kokpitu również była inspirowana konceptem. Bordowa skóra świetnie współgra z aluminiowymi wstawkami. Chętni mogą wybrać inne barwy - w przypadku nadwozia będzie to srebro, czerń i biel, a wnętrze można zastąpić czarnym odpowiednikiem.
Oczywiście, jak przystało na edycję specjalną, nie mogło zabraknąć też oznaczeń z numerem egzemplarza - z fabryk wyjedzie łącznie 1250 sztuk. Każda z nich będzie napędzana topową, 4-litrową sześciocylindrówką o mocy 400 KM współpracującą z 6-stopniową skrzynią manualną lub dwusprzęgłowym PDK do wyboru. W standardzie dostaniemy też aktywne zawieszenie i dyferencjał o ograniczonym uślizgu.
Chętni mogą już składać zamówienia. W USA auto zostało wycenione na 98 600 dolarów - o 9300 więcej niż topowy 718 Cayman GTS 4.0, na którym bazuje edycja specjalna.