Porsche bije kolejny rekord światowej sprzedaży – pokonało pułap 200 tys. sztuk

Gdy podczas Paris Motor Show w roku 2002 Porsche zaprezentowało swojego pierwszego SUV-a o nazwie Cayenne wiele osób pukało się w głowę. Jak tak kultowa marka słynąca z tworzenia fantastycznych samochodów sportowych mogła zdecydować się na produkcję czegoś takiego? To nie może się udać! Udało się i Porsche już piąty rok z rzędu bije własny rekord sprzedaży.

Porsche bije kolejny rekord światowej sprzedaży – pokonało pułap 200 tys. sztuk
Marcin Łobodziński

09.12.2015 | aktual.: 02.10.2022 08:59

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

I duży w tym udział zaprezentowanego 13 lat temu modelu Cayenne, który szybko podbił kolejne rynki, znalazł nowych klientów Porsche i do dziś jest najważniejszym produktem firmy z Zuffenhausen. 10 lat przed premierą Cayenne, Porsche groziło bankructwo, 20 lat później Porsche chciało wykupić koncern Volkswagena! Dziś bije kolejny rekord sprzedaży i sięga pułapu 200 tys. sprzedanych samochodów – dokładnie 209 849. A to wynik na koniec listopada. Zeszły rok Porsche zamknęło liczbą 189 850, a do listopada sprzedało niewiele ponad 169 tys. samochodów. Tegoroczny wzrost wynosi więc 24 proc. w stosunku do analogicznego okresu zeszłorocznego.

Największym odbiorcą samochodów marki Porsche jest oczywiście Europa, gdzie Porsche jest najbardziej cenione i najdłużej znane. Na Starym Kontynencie sprzedano w tym roku już 70 509 samochodów, w zeszłym roku sprzedano łącznie ich 60 805. Rynkiem numer dwa są obecnie Chiny, choć w zeszłym roku były to Stany Zjednoczone. Na rynku chińskim sprzedano w tym roku już 54 302 samochody, w zeszłym roku była to liczba 46 931. W USA sprzedano 47 891 Porsche, w zeszłym roku 47 007. Tu nie ma już tak dynamicznego wzrostu, a po części wynika to z dużego sceptycyzmu Amerykanów względem produktów koncernu VW AG oraz wstrzymania zamówień na Cayenne Diesel. To właśnie ten model stanowi trzon sprzedaży w USA, tak jak na innych rynkach.

Jednak warto dodać, że duży udział w światowym sukcesie marki ma nie tylko Cayenne, ale jeszcze świeży model Macan, którego zaprezentowano w listopadzie 2013 roku, a debiut rynkowy miał miejsce na początku roku 2014. Dzięki SUV-om Porsche zdobyło zupełnie nowych klientów, którzy postanowili zmienić markę z Audi, BMW czy Mercedesa. Według badań aż 75-80 proc. klientów kupujących SUV-y Porsche nie miało wcześniej żadnego modelu tej marki.

Warto też wspomnieć o polskim rynku, który również notuje wzrosty. W roku 2014 zarejestrowano łącznie 709 samochodów, w tym roku Porsche zamknęło listopadowe wyniki liczbą rejestracji 795 sztuk. Polska to również kraj, w którym najpopularniejszym modelem jest Cayenne. Obecnie Porsche Polska sprzedaje sześć różnych modeli w łącznie 60 wersjach.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (34)