Porsche 911 (991) Targa oficjalnie zaprezentowane

Porsche nareszcie pokazało model 911 generacji 991 w wersji targa. Nowość ze Stuttgartu łączy rozwiązania klasyczne z nowoczesnymi.

Porsche 991 Targa
Porsche 991 Targa
Mariusz Zmysłowski

13.01.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Potwierdziły się spekulacje dotyczące wyglądu modelu Targa. Nowa 911 z otwartym nadwoziem nie będzie miała słupków C. Zamiast tego w 991 Targa znajdzie się bardzo duża, wygięta tylna szyba. Jeśli dodamy do tego połyskujące słupki B, łączące się łukiem tuż za przednimi fotelami, otrzymamy przepis na klasykę w najlepszym wydaniu.

Porsche jednak za wszelką cenę chciało pokazać, że auto, choć nawiązuje do swojego przodka sprzed blisko pięciu dekad, jest dziełem nowoczesnej sztuki inżynierskiej. Dlatego w łuku tworzonym przez przedłużone słupki B znajduje się ruchoma konstrukcja panelowa, która w połączeniu z podnoszoną tylną szybą umożliwia schowanie dachu za pomocą sterowanych elektrycznie mechanizmów. Doskonale pokazuje to wideo, które Porsche zaprezentowało wraz z nadejściem nowego modelu:

Porsche 991 Targa będzie oferowane wyłącznie z napędem na cztery koła. Nie zabraknie jednak dwóch wariantów silnikowych. Do dyspozycji nabywców będzie więc 911 Targa 4 i Targa 4S.

Podstawowa odmiana zostanie wyposażona w 3,4-litrowy motor o mocy 350 KM. W połączeniu z Porsche Doppelkupplung (PDK) i pakietem Sport Chrono model 911 Targa 4 będzie osiągać prędkość 100 km/h w 4,8 s. Przyspieszanie zakończy się, gdy wskazówka prędkościomierza wskaże 282 km/h.

Porsche 911 (991) Targa
Porsche 911 (991) Targa

Mocniejsza odmiana, czyli Targa 4S, będzie dysponować 3,8-litrowym silnikiem osiągającym 400 KM. Parametry tej jednostki pozwolą rozpędzić tę maszynę do 100 km/h w 4,4 s, jeśli auto będzie wyposażone w PDK i pakiet Sport Chrono.

Porsche wprowadzi długo wyczekiwane Targi na rynek w maju tego roku. W Niemczech ceny tej odmiany modelu 991 będą zaczynać się od 109 338 euro za słabszą wersję. W przypadku wariantu 400-konnego w kasie Porsche będzie trzeba zostawić 124 094 euro.

Porsche 911 (991) Targa - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/33]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (13)