Polski rynek hybryd w roku 2015 - zainteresowanie wzrosło o 40 procent
Rynek samochodów hybrydowych rozwija się w bardzo szybkim tempie. Klienci coraz chętniej zerkają na takie auta, największym zaufaniem darząc Toyotę.
04.02.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
O 40 proc. wzrosło zainteresowanie i sprzedaż hybrydowych samochodów w Polsce. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, liczba rejestracji w ubiegłym roku wyniosła 5539 samochodów tego typu, podczas gdy rok 2014 został zamknięty liczbą 3976. Klienci wybrali łącznie hybrydy 12 producentów. Podobnie jak na innych rynkach, również w Polsce liderem jest Toyota, która wraz z Lexusem osiągnęła wynik lepszy niż wszystkie marki w roku 2014. Już sama Toyota z liczbą rejestracji na poziomie 3833 sztuk zbliżyła się do wyniku 3976 wszystkich rejestracji w roku 2014. To jej przypada 69 proc polskiego rynku hybryd, a razem z Lexusem aż 96 proc. Rejestracje pozostałych marek to raptem 233 auta.
Najpopularniejszym modelem hybrydowym w Polsce jest Toyota Auris, która znacząco, bo ponad dwukrotnie, wyprzedza Yarisa. Niewielkim zainteresowaniem cieszy się ikona takich samochodów, czyli Prius, którego liczba rejestracji wyniosła 14. Kolejne pozycje za dwiema Toyotami zajmują trzy modele hybrydowe Lexusa, z których liderem jest crossover NX. To stosunkowo świeże auto znalazło więcej nabywców niż pozostałe modele razem wzięte. Pomiędzy Lexusy wcisnął się Mitsubishi Outlander PHEV, którego popularność stale rośnie, a w Europie Zachodniej można już mówić o sukcesach sprzedażowych tej nieco innej niż Toyoty i Lexusy hybrydy.
Najchętniej rejestrowanym modelem niejapońskim okazał się również samochód z młodym stażem, jakim jest Ford Mondeo Hybrid. Wyprzedził o 5 rejestracji Infiniti Q50, a w przyszłości ma szansę dogonić Lexusa RX. Infiniti nie cieszy się już takim wzięciem jak w 2014 roku, kiedy to zarejestrowano 87 tych samochodów, co pozwoliło znaleźć się w czołówce.
Pozostałe marki to właściwie margines z liczbą rejestracji mniejszą niż 15. Tu zaskakuje dość wysoka pozycja BMW i8. Zarejestrowano aż 14 sztuk tych supersamochodów, dokładnie tyle ile Priusów. Natomiast w rankingu nie znalazł się ani jeden hybrydowy model i3. Zaskakująco wysoko jest Audi A3 oraz Kia Optima. Pozostałe modele to już pojedyncze sztuki.