Polestar 2 i Cupra Formentor rozbite przez EuroNCAP. Jak sobie poradziły?
Pierwsze testy EuroNCAP w 2021 roku zakończone pełnym sukcesem. Specjaliści od bezpieczeństwa rozbili sportową Cuprę Formentor oraz elektrycznego Polestara 2. Oba modele zasłużyły na najwyższe noty.
03.03.2021 | aktual.: 16.03.2023 14:25
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nietrudno odnieść wrażenie, że EuroNCAP ostatnio zmniejszyło nieco tempo testowania kolejnych modeli. Trudno się temu dziwić - w dobie pandemii wszystko dzieje się wolniej. Po ostatniej, końcoworocznej paczce 7 aut przyszedł czas na nieco skromniejszy pakiet zaledwie dwóch modeli.
To nowy crossover koncernu Volkswagena i pierwsze samodzielne auto Cupry. Mowa oczywiście o ciepło przyjętym Formentorze. Druga przetestowana propozycja dla wielu może być większą egzotyką - to elektryczny Polestar 2. Jak się okazuje, oba auta poradziły sobie śpiewająco, szczególnie w zakresie ochrony dorosłych pasażerów.
Cupra Formentor
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 88 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 68 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 80 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of Cupra Formentor 2021
Polestar 2
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 89 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 80 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86 proc.